Socker

Jag måste seriöst ta mig i kragen!

I mer än en måndags tid nu så har jag ätit massa skräp med socker i - varje dag!
Jag har säkert blivit sockerberoende,vet inte hur lång tid det tar men ja,ugh!
Detta är inte okej någonstans!
Jag ska nog sätta mig innan helgen är slut,skriva ned en plan liksom.

En gång i tiden åt jag inte socker alls,när jag var sugen på något gick jag och köpte ett enormt äpple,så var jag mer än nöjd.
Nu vill jag ha hundra kilo choklad och annat skräp!
Bläää!


Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Fruktsocker är värre för kroppen än vanligt socker :) levern får hantera det på samma sätt som alkohol..... ;-)

Svar: Det har jag inte hört innan,länk till källa?
Starsprinkle

2017-08-17, kl 22:18:14
Skrivet av: Eleanor

Vet inte varifrån Anonym fått det där ifrån. Läs denna länken om frukt, väldigt informativ och opartisk fakta :)

http://tyngre.se/artiklar/aer-frukt-nyttigt-eller-onyttigt/

Svar: Ska kika :)
Men ja precis,tror Anonym förstått det hela lite fel :)
Starsprinkle

2017-08-18, kl 11:58:09
Skrivet av: a

http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=175&tem=3

Svar: Ska kika
Starsprinkle

2017-08-18, kl 13:47:49
Skrivet av: Anonym

Hur mår du nu och har du och M fortfarande någon kontakt? Vad hände?

Svar: Jag vet inte riktigt hur jag mår men det är bättre iaf.
Jag och M har kontakt dagligen då vi ändå älskar varandra..och ja..jag vet inte..allt är så komplicerat så jag vet inte vad.
Vad hände med vad menar du?
Starsprinkle

2017-08-19, kl 08:07:55
Skrivet av: K

Kolla snarare det glykemiskt indexet, ju lägre desto bättre. /K

Svar: Oh ja,det vet jag :)
Men tack <3
Starsprinkle

2017-08-20, kl 21:35:08
Skrivet av: Anonym

Jag menar, vad hände mellan er sist ni sågs? Varför och hur kom ni fram till att ni inte skulle fortsätta tillsammans? Skönt att du mår bättre iaf, förstår att det inte alltid är lätt. Men känns det inte jobbigt att ha fortsatt kontakt när ni valt att göra slut? Lite som att förlänga lidandet. Måste vara svårare att komma över varandra då tänker jag.

Svar: Oj,det är så invecklat...
Starsprinkle

2017-08-23, kl 09:18:16


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0