Cellprov & självinsikt.

Jag har gått och funderat ett tag på hur längesen det var jag gjorde cellprov.
Funderat på om det gått de 3 månader ännu som de sa att det tar innan man får resultatet.
Igår kollade jag och det visade sig att det var lite mer än 4,5 månader sedan.
What the fudge?
Ingen aning om det är MVC eller Postnord som bär ansvaret.
Ska kontakta MVC imorgon och kolla läget för detta känns ju inte helt okej.
För vissa är det en ren plåga att gå och vänta på brevet,oron och funderingarna ifall det visar att något inte står rätt till.
Att vänta 3 månader på svar är väldigt lång tid,att vänta över 4,5 månader är jäkligt lång tid!
Och på tal om cellprov....Har du inte redan gjort det,så GÖR DET!
Boka tid och få det gjort NU!
Annars är det lätt hänt att du slutar som min moster - med en fotbollsstor (!!!) tumör som man inte kan göra något åt,sen dör du efter att ha spytt upp mängder av blod och tuppat av.
Hon hade kunnat leva än idag iksom.
Japp,så allvarligt är det.
Det finns inga som helst ursäkter att inte göra cellprov!
 



Idag var det möte hos psykologen igen.
Det var kämpigt att ta sig dit idag då jag gått runt och nojjat över hjärtfel (har haft ont i hjärttrakten & det ger mig fett ångestpåslag) sen igårkväll.
När jag har ångest har jag otroligt svårt att ta mig någonstans men på nåt underbart vis lyckades jag iaf.
Yay me!
Hon märkte på en gång att jag var orolig och väldigt uppe i varv,så hon sa åt mig att andas och fick påminna mig om det några gånger.
Efter ett tag hade jag lyckats lugna ned mig lite som tur var.
Åh vad jag gillar min psykolog,hon är så lugn,varmhjärtad och bra.
Vi ska nu börja jobba mer djupgående med mig,det ska bli otroligt intressant & lärorikt. 
Plus att det är galet behövligt.
Jag ska "lära känna mig själv" och försöka få självinsikt,för det är något jag inte är duktig på.
Samt jobba med min självkänsla och hundra saker till.
Pjuh!
Jag är så....I don't know.

Just ja.
Jag har gjort en sida på Facebook som ni väldigt gärna får slänga in en "like' på. 
Den är för er som gillar min blogg :)
Länk här <--- (klickbar)
Kommer länka till nya inlägg där varje gång,och så har jag funderingar på någon liten tävling framöver :)
Kortare videoklipp lär jag också slänga upp där.
Tips på vad jag mer kan göra på/med sidan tas gärna emot.

Nu ser jag nästan i kors här såjag ska krypa ned under täcket.

Dröm sött//HellA
 
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Erica

Jag har fortfarande inte gjort mitt..... avbokat i sista minuten varje gång (är 26) och nu sist bokade jag om det till april.... har varit med om våldtäkt & utnyttjande & ett så jävla genomkasst bemötande på det enda gynbesöket jag vågat mig på efter våldtäkterna, så det har skadat mig för gott känns det som.... Vet du om man kan få hjälp inför att klara av såna besök..? Har tre barn och förstår själv att om inte för min skull, så för deras. Men så är det dagen D och jag får panik och avbokar :/

Svar: Men åh,jag beklagar verkligen!
Fy så hemskt :/
*kramar om*

Jag tycker du borde ringa/messa mvc och
Vara helt öppen.
Tala om hur nervöd/rädd du är & om det dåliga bemötandet.
Fråga om du kan få komma dit först för att bara prata så du får "känna av" lite innan själva besöket.
Det är ju så viktigt.
Jag kan hjälpa dig,seriöst!
jag kan kontakta dem och berätta om.du inte vill själv.
Bara du mallar mig isf <3
Starsprinkle

2017-02-23, kl 02:27:02


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0