En sorgens dag!

Idag är en sorgens dag!

När jag sa det till Spike så undrade han vad som hänt,om jag och Daddy gjort slut...

'Värre' svarade jag,haha.

Min älskade dammsugare dog!

Jag har alltid vart SÅ rädd om den och knappt låtit någon annan använda den.

Älskar min dammsugare!

När jag städade tidigare idag så hann jag ta ena badrummet och halva hallen,sen tvärtom den.

Jag trodde att jag kanske råkat dra så sladden  men så var inte fallet.

jag tog bort filter,påse..Ja allt.

Men nä.

Den är stendöd.

Haft den många år så jag gissar att motorn bestämde sig för att gå i pension,där och då!



Gahhh!

Vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag har två kids,4 katter och en hund,så en dammsugare är livsviktig!

Och jag pallar verkligen inte såna ruttna dammsugare för några hundra,de är totalt värdelösa och gör mig arg på riktigt.

Men en bra dammsugare kostar över tusen spänn och det finns inte en chans att jag kan få fram det.

Min pärla köpte jag på avbetalning genom morsan för massa år sedan.

En Electrolux Ultra silencer,tror det var den första (?) för jag vet att det kommit nyare versioner sedan dess.



Holy crap!

Jag kollade på lappen på kartongen (har kartongen den kom i här uppe,förvarar julpynt i den) och jag köpte den i mars för 10 år sedan (!!!).

Det måste vara rätt bra livslängd för en dammsugare va?

Dang!



Att lämna in den på service lär ju kosta _minst_ lika mycket som att köpa en ny...

Minns en gång när slangen gick sönder och jag beställde en ny,jag fick punga ut med över 300 spänn för bara den.

Huga!



Nu ska jag tvätta av nyllet och strax lägga mig.

Är så galet trött idag.

//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Nu kanske dammsugarproblemet löst sig, annars såg jag att maxi i Kumla sålde typ den dammsugaren du har för 999kr. Fortfarande mycket pengar om man inget har, men det är ändå typ halva priset mot vad den egentligen kostar. Hoppas det ordnar sig! Kram

Svar: Tack snälla,jättegulligt av dig.
Tyvärr kan jag inte få fram en sån summa men tack :)
Starsprinkle

2017-01-07, kl 08:52:34


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0