Ångestpåslag

Den inre stressen och ångestpåslaget som kom idag när jag var hos min psykolog och vi kom in på min sjukskrivning...

Bad henne kolla när den går ut då jag var osäker.
Den sista juni!
Det är inlagt i systemet att jag skulle fått ny tid innan dess,men eftersom det är på tok för många patienter inom psykiatrin och knappt inga läkare så går det inte att få ihop.
Jag får panik!
Det betyder alltså att den 25e får jag inga pengar.
De har ingen aning om när en läkare har tid att träffa mig....

Jag blir så förbannad på alla högt uppsatta idioter som sitter och bestämmer.
DET BEHÖVS MYCKET MER FOLK INOM VÅRDEN!
Tänk om de som bestämmer kunde få uppleva ångesten och oron man känner när man inte vet om man kommer kunna betala hyran!
SKITSYSTEM!

//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Alltså. Absolut tråkigt och allt det där. Men. Är det inte upp till individen själv att hålla koll på när dennes egna sjukskrivning är slut och behöver förnyas? Eller?

Svar: Det läggs in i systemet och man ska få ny läkartid hemskickad innan sjukskrivningen får ut.
Sen har det ingen betydelse om man själv håller koll eller inte tyvärr.
Det är för många som behöver hjälp och det finns för få läkare :/
Starsprinkle

2017-07-14, kl 17:03:39
Skrivet av: Bo

Kan man inte byta mottagning?

Svar: Det kanske man kan,men jag trivs så bra med de här i Hallsberg.
Vill inte byta till Örebro.
Starsprinkle

2017-07-15, kl 19:23:24
Skrivet av: anonym

Du är ju för slö ! Helt klart är ansvaret DITT att se till att få läkarintyget i tid. MEN ring din handläggare på försäkringskassan de kan ordna så du får pengar i väntan på intyget de anser väl inte du orka jobba ring även psyk för en gångs skull kanske du kan åka från Hallsberg och träffa psykläkare ,,, Gratis biljett kallelsen.
Vården håller på att gå under pga dåligt med personal då är det extra noga att man själv håller reda på viktiga datum Det finns nämligen inte folk nog att allt ska funka Förresten Grattis till att DU blev av med den fule karlen sörj inte honom det är han inte värd Hoppas du kan vända gnäll trenden och se livet positivt Kanske tom börja jobba du hade väl nåt på gång Lycka till :rolleyes:

2017-07-16, kl 08:42:21
Skrivet av: anonym

Absolut är det ditt eget ansvar med intyg osv. Att klaga på idioter som bestämmer hjälper föga INGEN vill jobba inom psykiatrin så är det ju! Så du får vackert hålla reda på intyg osv alldeles själv precis som alla andra myndiga vuxna Systemet är under förutsättning att läkare finnes vilket ju inte är fallet just nu Du får kontakta f-kassa så kan de ge typ förskott TAG ANSVAR Var därtill tacksam att du slapp den där otrevliga mannen från Nykvarn Inget för dig som har barn att ta ansvar för Försök igen att jobba det skulle göra dig gott på alla sätt inte minst ekonomiskt
Lycka till för

Svar: Varför lägger du två snarlika kommentarer?

Jag tycker synd om dig.
Du är en sådan hatisk människa och det är så otroligt fult.
Mathias är en hundra gånger bättre människa än vad du någonsin ens kan komma i närheten av att försöka vara.
Starsprinkle

2017-07-16, kl 17:34:21
Skrivet av: Anonym

Jag har varit i samma situation när deras arbetsbelastning var för hög. Jag höll reda på mina intyg själv anmars funkar det inte. Men jag behövde inte träffa läkare varje gång utan de kunde skriva intyget utifrån journalen. När jag var tvungen att pallra mig dit så bakdaterade dom intyget om det inte gick i tid och fk gav mig pengar då de visste att intyg skulle komma.

Svar: Det har vart flertalet ggr då jag hållt reda på intyg,datum etc själv och påmint dem,tjatat etc etc.
De kan ändå inte trolla fram en tid.
Starsprinkle

2017-07-18, kl 12:17:44
Skrivet av: anonym

Håller faktiskt med dig men Du är värd bättre än så det tycker vi alla Du skulle behöva en riktig man med fast inkomst som kunde ta hand om Dig ;-P:thumbup:;-P

Svar: Tack,eller nåt?
Fast jag bryr mig inte om pengar på det sättet.
Starsprinkle

2017-07-18, kl 20:12:02
Skrivet av: anonym

Jasså !! Du bryr dej inte om pengar Du ?
Är du medveten om att det är vi skattebetalare som försörjer dig och dina barn Vi sliter ont för att få det att funka och Du gnäller på skitsaker Kanske Du skulle jobba i stället Ångest jo men visst och sådant lättar när man får annat att fokusera på och det man trodde var omöjligt funkar faktiskt Huruvida Mathias är en bättre människa än nån annan kanske du inser är fel PRECIS tvärtom faktiskt egotrippad är han och han är klart destruktiv för dej och de dina Vidhåller du behöver en man med ett hederligt vanligt jobb Du och barnen kanske kunde resa till värmen och leva .. :love:

Svar: Kom hem till mig på en kaffe så pratar vi om det öga mot öga ditt fega lilla kräk 😘
Starsprinkle

2017-07-21, kl 09:45:35
Skrivet av: MLI

Alltså, jag är helt på din sida, förstår din ångest och oro. Men måste fråga - vem är den här jävla anonyma som hoppar på dig och för övrigt skriver som ett jävla mongo?? Himla trattskalle, den där.

Svar: Någon väldigt olycklig tragisk människa,feg som få och väldigt patetisk!
Starsprinkle

2017-07-21, kl 11:04:38
Skrivet av: Pia anonym

Är varken olycklig tragisk eller nåt jävla mongo
Hårt studerande och arbetande kvinna har barn som vi hjälps åt med min sambo o jag ....Ogillar att somliga ska leva hela livet utan att ta ansvar och bli självförsörjande skaffa Dig jobb och en bättre tillvaro för barnen Har man satt barn till världen har man ett visst ansvar Ångest är en del av livet men ta över rodret själv och styra ditt liv Det är ett val man gör Lycka till /Pia

Svar: Jag har hört det där typ hundra gånger nu,du har duktigt påpekat nästan varenda gång att du är utbildad,har barn och sambo.
Tycker fortfarande du är patetisk.
Starsprinkle

2017-07-21, kl 13:02:01
Skrivet av: Snäll anonym

Men vad är det för idiot som skriver till dig! Personen verkar ju besatt och inte riktigt 100 😬 Och varför detta behov av att ständigt påpeka hur dålig ditt ex är? Känner personen honom?

Svar: Jadu,bra fråga.
Något är uppenbarligen fel där uppe.
Nä,tror icke att denne känner Mathias,det är nu gnället uppkommit.
Vanligtvis brukar denne gnälla på mig.
Allt från mina val här i livet till att jag blandar svenska och engelska 😂
Starsprinkle

2017-07-21, kl 18:57:54
Skrivet av: Snäll anonym

Märkligt ju! Du borde skriva ett långt blogginlägg till den där typen.
Ändå dags att blogga lite nu ju tycker jag 😉 (jag som brukar be dig blogga när det går för långt mellan inläggen).

Svar: Åh,haha tänkte att du snart skulle be mig blogga :)
Ska ta tag i det 😉
Starsprinkle

2017-07-21, kl 21:55:40
Skrivet av: Pia anonym

Ogillar att du Hella o dina vänner idiotförklarar mig känner ju Matthias sedan barnsben och unnar bara dig ett bättre öde
Skärpning och håller fast vid att du väljer själv Som sagt har man satt barn till världen har man ett visst ansvar Du Hella borde ägna dig åt bättre och åtminstone försöka jobba och bli självförsörjande så idioter som jag slipper att försörja dig Dina barn är värda ett bättre liv ;-P

Svar: Hahahhaa nej,du känner inte honom sedan barnsben.
Och vad tråkigt att du inte tycker om att bli idiotförklarad,jag beklagar.
Starsprinkle

2017-07-21, kl 22:34:17
Skrivet av: Snäll anonym

Någon hade sluppit bli idiotförklarad om hen inte hade betett sig som en idiot. Svårare än så är det inte!

Svar: Precis!
Starsprinkle

2017-07-22, kl 09:56:40
Skrivet av: grym anonym

Tänk att jag känner Mathias Sjöholm sedan gammalt
Det kvittar om du skriver idiot om mig jag är inte det däremot är väl inte du den smartaste ? ;-P

Svar: Mathias hälsar att vi kan ta lite kafferep här och prata gamla minnen,att det vore roligt att träffa någon från barndomen.
Puss 😘
Starsprinkle

2017-07-22, kl 23:10:22
Skrivet av: Snäll anonym

Kvittar väl om du känner honom eller ej! Man beter sig inte som du gör oavsett och uttrycker sig så jävla okänsligt. Kryp tillbaks under din sten din gröna lilla stenätare :p

Svar: Haha fantastisk kommentar!
Starsprinkle

2017-07-23, kl 15:49:17


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0