But first,let me take a selfie.

Det var någon bild jag såg häromdagen som fick mig att tänka,sen leder en tanke till en annan som i sin tur leder till en tredje & fjärde,as usual liksom.
Har förskt hitta den bilden men tyvärr inte lyckats,brukar spara sånt i mobilen men hade inte gjort det nu..

Jag tar mycket selfies,iaf om jag är sminkad och känner mig fin.
TYVÄRR är det sällsynt att jag känner mig fin helt osminkad. 
Jag ogillar verkligen mina ljusa ögonfransar,nackdelen med att vara blond liksom.
De gör att jag mest ser sjuk ut,eller som en jättebaby.
Lite svart maskara och voila- instant självförtroende (typ).

Ogillar mina ljusa ögonbryn nästan lika mycket men de "kan" jag inte göra något åt då jag suger sååå hårt på att måla/fylla i bryn.
-"Men öva",säger folk.
Nej,jag har försökt och varje gång ser jag ut som nåt skevt missbildat kreatur,så blir jag förbannad.

Anywhore,det var inte det jag skulle skriva om,haha.
Som sagt - jag tar mycket selfies.
Jag har till och med fått ta skit för det några gånger!
Jag menar,come on people!
Orka slänga skit på någon för att denna fotar sig själv.
Det måste innebära att du avskyr dig själv/ditt liv ,eller att du verkligen inte har något bättre för dig.

Jag har kämpat med extremt dåligt självförtroende (det är ingen hemlighet) sedan jag var runt 10 år gammal,det är snart 23 år,cirka 8395 dagar!
Lång tid med andra ord!
De senaste åren har det blivit mycket bättre,vet inte om det har med åldern att göra,att man känner sig säkrare i sig själv,eller vad det nu kan vara.
Det går iaf långsamt framåt och jag försöker att inte tala/tänka/skriva nedsättande om mig själv.
Sanslöst svårt kan jag lova,men jag försöker.
Att ta selfies när jag känner mig fin hjälper mig,men jag tar kanske 7-10 styckna för varje selfie jag lägger upp på nätet.
Vinklar hit,ljus dit,bla bla bla.
Jag är mkt snyggare på bild än irl,även om Pappa inte håller med,haha ;)
Där tror jag mer på Hanna ^^

Nedan följer några råd till dig som tänkt klaga på någon:
*Don't.
*Skriv ned det du tänkt på en lapp,rulla ihop den & för upp i ett trångt hål dit solen inte når.

Nä men skämt åsido,det finns så mycket elakheter och hat här i världen.
Stärk varandra istället!
Var snälla mot varandra!

Låt folk lägga upp hur mycket selfies de vill.

Puss//HellA
 
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Cim

Du kan färga dina bryn också. :) Väldigt enkelt. Finns ju olika toner, så dom behöver inte bli MÖRKA utan bara mer synliga. Tips! PUSS :love: Btw, tycker du är supersnygg i det blonda. Det passar dina egna färger!

Svar: Jo jag vet..men jag känner att brynen behöver vara en snygg form då. Mina är rätt naturligt formade,jag plockar bort några enstaka hårstrån bara.
De har liksom ingen form.
Starsprinkle

2017-03-31, kl 08:48:40
URL: http://vonwowern.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Förstår inte hur folk orkar vara så jävla elak jämt. Antagligen för att dom har ett så miserabelt liv själva så dom är i behov av att trycka ner andra för att må bra. Usch!

Du är skit vacker, fortsätt lägg upp dina selfies o sätt lite färg på världen. För de behövs! 💚💛💜

Svar: Åh tack fina du <3
Starsprinkle

2017-03-31, kl 09:00:39
Skrivet av: Sanna

De va jag som skrev föregående kommentar. Glömde skriva namn haha! 😁 följer dig på insta och de som går på fb.

Svar: Haha söt du är <3
Jag har 98% av det på FB publint
Starsprinkle

2017-03-31, kl 09:01:54
Skrivet av: MLI

Puss på DIG, Hella! Har följt dig i så många år nu, alltid tyckt att du är grym. En fin och vettig person, jättebra mamma och ja, du verkar vara en väldigt klok och godhjärtad person. Sådana är sällsynta. Ville bara skriva det. Tjingeling!

Svar: Åhhh det värmde jättemycket!!
Tusen tack <3 <3 <3
Starsprinkle

2017-03-31, kl 12:19:46
Skrivet av: anonym

Du är ju vuxen och sjukt barnslig Skaffa ett jobb försörj dig och de dina själv Fixa till dej lite så kan du nog fyrdubbla inkomsten och ge barnen en bättre tillvaro resor etc etc ,,,verkar ha rätt hyfsade värderingar men fixa utseendet
Visst ansvar skaffa barn och låta dem få en hyfsat uppväxt nu har du ju tillfälle sabba inte det


Svar: Nu har jag tillfälle?
Vad svamlar du om?
Och vad modig du är som kritiserar anonymt.
Puss på dig
Starsprinkle

2017-04-01, kl 23:15:23
Skrivet av: D jb

Haha så roligt ja är en tjej från sthlm som har följt dig i tio sen limubarstorm tiden. Och är tillsammans med en karl från hallsberg komiskt nog. Och är här väldigt ofta sen i sommras och såg dig precis när du var ute med megas och leeloo. Då följer ja typ 5 bloggar och dig ja har följt längst av alla. Så de var son att se en kändis haha. Ha en fin dag

Svar: Åh vad din kommentar gjorde mig glad ❤
Hur häftigt som helst ju.
10 år! Jag känner mig hedrad!
Stor puss!
Starsprinkle

2017-04-02, kl 18:56:10
Skrivet av: Jonna

OBS mitt bästa ögonbrynstips, lika SJUKT bra som det är otippat egentligen. Är nämligen lika blond som dig och relativt kass på ögonbryn (men lär mig!!!)
1. Ta en spoolie (dvs en rentvättad mascaraborste funkar lika bra)
2. Ta en hård-tvål, funkar med alla. Men gärna ofärgad om man vill ha en "naturlig" look.
3. Gnugga borsten med lite vatten på tvålen så den får ett ganska göttigt tvålmos på sig.
4. Borsta ögonbrynen med den i den form du vill ha. Känns lite kladdigt och mysko först men vänta!!!
5. Låt torka så det känns sådär stelt.
6. Borsta bort torkat överflöd och "ruffsa" till dem lite.
7. Instant LITE mer synliga men ändå naturliga bryn!!!!

Sry för lång kommentar men typ min bästa grej nånsin.

Mvh frälst

Svar: Haha be inte om ursäkt för lång kommentar,bara roligt ju!
Tack för tipset,ska absolut testa även om det låter helmysko,haha.
Starsprinkle

2017-04-06, kl 20:10:37


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0