Helgerna är för korta.

Tillbaka till vardagen,eller ja,imorgon är det ju redan onsdag och skolan började i måndags så...
Tar dock alltid hundra år för mig med omställningen,jag går runt och är extra seg i någon vecka.

Leeloo har mått rätt bra hela dagen idag,täppt i nosen och så men ingen feber.
Så imorgon blir det skola för hennes del,under förutsättning att hon är okej imorgon bitti.

Det är tisdagskväll och idag har det vart "fettisdagen" hela långa dagen.
Har mulat mer semlor än jag tänker berätta (hahaha) men det var inte de första,"tjuvstartade" redan för några veckor (?) sedan.
De jag gjorde idag fick jag till så jäkla bra.
Så pass bra att det inte gick att enbart äta en ;)

Helgen då.
Jättebra och jättemysig helg!
Fredagen började med att Leeloo drog bort till Noomi  (Hannas äldsta dotter) för att umgås & sova över,sen senare drog flatorna,jag & Spike iväg på äventyr,eller ja,äventyr för oss iaf ;)
For runt lite hit och lite dit,uträttade ärenden,handlade osv.
Köpte nästan ett helt kilo lösgodis,jättefina växter (Fittonia aka åderblad),fyndade kläder på Lager157,käkade på Max och köpte en drös käk på Willys.
När vi äntligen var färdiga och hemma så hade Pappa hunnit komma,yaaaaay!
Han hjälpte oss bära upp varorna,sen ställde vi in allt och tog en tupplur skedandes för jag var så jäkla trött.
Pappa var extra fin faktiskt (hur nu det ens är möjligt?),hans fina skägg var alldeles nyklippt då han vart hos en barberare <3

Lördagen var vi bortbjudna på middag hos flatorna.
Leeloo var kvar där sedan fredagen,och tidigare den dagen hade hon och de andra kidsen vart på bio inne i Örebro med ungarnas farsa Peter.
Den stackaren hade alltså 4 kids att hålla ordning på.
De hade haft det jättetrevligt och filmen de såg "Vaiana" var tydligen mycket bra :)




Efter att glatt ha mulat i oss goda morotsbiffar med hemmagjord klyftpotatis,kall sås och sallad så tryckte vi i oss nybakade brownies.
Behöver jag säga att vi dog mätthetsdöden?
Jag var SÅ mätt att det var jobbigt att gå hemåt sen,men damn så gott.
Upptäckte att jag borde börja ha salladsost när jag gör sallad,iaf ibland.
Det är ju för jäkla gott!

Helgerna när Pappa är här går på tok för fort,vi hinner aldrig med ens en bråkdel av allt vi vill.
Blargh!
Plötsligt var det söndag liksom,as usual.
Flatorna kom hit under eftermiddagen,de erbjöd skjuts upp till tågstationen,hur gulligt som helst.
Hanna skickade meddelande och krävde att jag skulle baka varpå jag svarade nej.
Men Pappa som gärna står och bökar i köket erbjöd sig,go karl det där ;)
Han slängde ihop en kladdkaka och flatorna blev superglada,haha.
Så vi fikade lite,sen klipptes Spike av Jossi och efter det brummade vi upp till stationen.

Det får faktiskt räcka,flängigt inlägg känner jag men ögonen är så trötta och jag ville bara skriva lite innan jag glömt vad jag skulle skriva om :p

Avslutar med en bildbomb från senaste dagarna:)
Nattinatt//HellA
 
 

Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0