Spike 17 år!

Min förstfödde,min fina son som jag är så galet stolt över,fyllde hela 17 år igår.
Det är så svårt att greppa att han nästan är myndig.
När jag fyllde 17 så hade han månaden innan just fyllt 1 liksom,crazy!
Shit så stolt jag är över Spike,så stolt att han till och med tycker att jag tjatar om det,haha.
I don't care,tänker inte sluta tala om det för honom!

När kidsen fyller får de frukost på sängen och han hade beställt Nutellamackor plus äppeljuice.
Upptäckte att alla mackor var mögliga så han fick hamburgerbröd istället,haha.
Det var såna friscobröd och de smakar ju lite speciellt,att ha choklad på såna var tydligen inte särskilt gott ^^
Anyhow,jag och Leeloo gick in till honom,sjöng och grattade <3
 
 

Sen när kidsen var iväg till skolan så satte jag igång med bakning.
Gjorde princesstårta,kladdkaka & croissants med nutellafyllning. 
 

Förr bakade jag alltid tårtbotten själv,sen var det nåt år jag som inte orkade och då köpte jag färdigt.
Sen blev det att jag fortsatte med det i alla år.
Men igår körde jag från grunden och dang!
Hade glömt hur mycket bättre det blir.
Bottnarna blir så mycket mjukare & saftigare,så nu måste jag försöka komma ihåg det och sluta vara lat vid nästa tårtbakning.
Visste ni förresten att äkta princesstårta innehåller bara grädde och marsansås?
Ingen sylt där inte.
Ändå säger man just princess.
Jossi berättade för mig vid fikat att tårtan med sylt heter 'Operatårta'.
Sylten är det enda som skiljer de två tårtorna åt.
Och precis nu upptäckte jag att jag skriver princess på engelskt vis,vad sjutton gör jag det för?
Jaja,orkar inte ändra. 

Under eftermiddagen blev det födelsedagsfika med familjen & flatorna.
Iofs hör de till familjen också men ja.
Min mor hade bakat lite hallongrottor och drömmar så det blev lite mer att välja på.
Födelsedagsbarnet hade mest bara önskat sig pengar så det var vad han fick i huvudsak.
Plus choklad,bluetooth öronsnäcka,Pepsi max,mer choklad och ett mobilskal.
 
 


Gaaaah!
17 år!
Hallå!
Den 3e mars år 2000,klockan 05.45 började krystvärkarna,och klockan 06.04 var den lilla alienliknande bebisen ute.
Spike Cyrus Sid Wingstedt <3
 




//HellA
 
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Älskar din blogg! 😍 kan du intr berätta lite om att bli ung mamma? Var det planerat? Vad kände du när du fick reda på graviditeten? Pappan? Hur länge höll ni ihop? Varför tog det slut? Vad menades med "en familj som alla andra "? Gör gärna ett inlägg om du vill dela med dig av ditt tidigare liv. Tycker att du är en sån sjukt intressant person. 😄

Svar: Oj vad roligt :) sånt inlägg kan jag absolut fixa :D
Starsprinkle

2017-03-05, kl 23:04:10


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0