Chili chili.

Ughh,känner mig inte helt 100,det gör jag väl iofs aldrig,hur känner man då?

Men så försöka klämma fram den sista energin man har till att springa upp och ned till tvättstugan,fixa middag och plocka lite.
Vill bara sova!
Det spänner i huvudet,ögonen är så trötta att de svider och det hugger i hela kroppen då och då.
Åh,såna här dagar önskar jag extra mycket att jag hade sambo,så man slapp göra allt själv jämt och ständigt.
Ja,gnäll gnäll,buhu.

Ska lägga mig och avlida på soffan när nästa omgång tvätt ska in i torkskåp och tumlare.
Ska käka upp maten också,den var för varm så tänkte att jag kunde blogga lite medans den svalnar.
Vegoschnitzel,jättefina rosafläckiga  potatisar,grönsaker och brungräddsås blev det idag.

Tidigare idag kokade jag lag och lade in egenodlade chilifrukter.
Sataaan vad starkt och äckligt det luktar när man kokar vinäger,blä!
Har aldrig gjort det innan så jag har ingen aning om ifall jag valde ett bra recept eller ej,men jag ville göra något med chilin innan den blev dålig.
Jag gav upp odlingen för denna säsongen,kapade plantorna förra veckan då jag fick toksläpp på att allihopa i sovrummet fått ungefär trehundratjogusjutton kilo löss!
Sanerade as hell efteråt och tyckte det kliade på hela mig.
Äckliga sattyg!
De hann iaf ge en del fina frukter,mina fina Aji Lemon ♡
Min första säsong som chiliodlare gick väl hyfsat men jag har myyyckey att lära.
Odlar för det är kul bara,jag äter dem inte själv,är supervekling och avlider av halvmilda frukter till och med,haha.

Pöss//HellA


Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0