Nackskott eller ryggskott?

Fantastiskt!

Fått ryggskott igen!
Hade väldigt ont häromdagen men lite ryggövningar samt medicin hjälpte rätt bra.
Dagen efter var ryggen relativt snäll men så igår kände jag hur jäkla ont jag hade så fort jag vaknade.
Tog min vanliga smärtlindring samt en Ipren och en Alvedon,det hjälpte noll!
Gjorde övningar och tog en till alvedon men nej,det bara blev värre.
Det är viktigt att hålla igång kroppen när man har ryggont så jag följde med morsan upp på byn.
Smärtan blev bara värre,varenda steg gjorde ont och jag kände mig helt gråtfärdig.
Tog en till Ipren,fick ju halvt panik...den hjälpte inte heller.
På bussen hem sa morsan att jag var blek som ett lakan och jag kämpade för att inte börja gråta där bland de andra resenärerna.

Skitrygg!
Jag måste ha en röntgen,ska skicka in en vårdbegäran om det.
Något är fel för jag har ryggont varenda dag plus att ryggskott kan jag räkna med kanske 2-3 ggr per år eller liknande.
Undrar om det är mina pissiga geners fel?
De flesta i familjen hade/har problem med ryggen så jag tjatar alltid på kidsen om hur viktigt det är att de ska lyfta på rätt sätt,böja sig på rätt sätt,osv.

Idag känns det bättre.
Har gjort massa övningar och tänker fortsätta med det.
Tycker synd om min lever,den tycker nog det räcker med medicinerna jag äter i vanliga fall.
Så nu med massa Alvedon och Ipren,det slaktar min stackars lever.

Ugh,jag hittar ingen bekväm sittställning heller.
Hur jag än sitter så känner jag verkligen hur den belastar ländryggen.

Och det var fredagsgnället denna morgon.

//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Hulda5281

Styrketräna inte du ett tag?? Det kan ju hjälpa ryggen också! Krya på sig ❤️

Svar: Jo det gjorde jag. Men slutade då jag inte hade någon att gymma med.
Starsprinkle

2017-10-13, kl 13:00:48
Skrivet av: Anonym

Börja med yoga och jag lovar att ryggontet kommer vara ett minne blott till slut !

Svar: Jag höll på med yoga stadigt tidigare.
Hatha yoga.
Ryggen mådde mycket bättre.
Starsprinkle

2017-10-13, kl 19:36:19
Skrivet av: [email protected]

Jag har exakt samma problem, kämpat sen jag var 18 (nu 31) på en röntgen. Nu väntar jag på remissen. Svaret jag fick om den inte visar nått är att de inte kan göra något. Känns super (not)

Svar: Men fy fasen vad jobbigt 😣
Starsprinkle

2017-11-09, kl 09:39:56


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0