trött på rött.

Jag blev trött på det röda håret väldigt snabbt,efter bara någon vecka.
det blev inte den knalliga röda färgen som jag tänkt ha och bla bla bla.

Så nu är jag ljus igen,men bara ett litet tag.

Några undrade hur jag bar mig åt att gå från rött till ljust så snabbt,utan att bli helt orange...
Jag blev själv paff för jag var beredd på att bli både orange och gul.
För ett par dagar sen vispade jag ihop en avfärgning (typ) och det märktes att den funkade då jag sköljde ur håret och vattnet var färgat.
Man tar bara schampo,en drös bakpulver och citron i en bunke,vispar ihop det ordentligt,kletar in det i hela håret & tar typ plastfolie runt.
Jag lät det sitta i en timma eller så,men man kan absolut ha i det dubbla tiden.

Sen typ två dagar efter så blekte jag håret och konstigt nog räckte det med en blekning.
Först smetar jag in ordentligt med kokosolja i hela håret,det får smälta lite i händerna innan applicering men man kan lika gärna värma det lite snabbt i mikron.
Sen i med blekningen,jag använde mig av denna den här gången.

På med plastfolie runt skallen,låt det verka i någon timma.
Skölj ur,tvätta med schampo och sen i med balsam.
Klart.
Så gjorde jag iaf.


Och nu när det är torrt:




Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0