Antiklimax i Göteborg.

Helgen spenderades i härliga Göteborg,dessvärre blev inget som planerat.
Vi var så taggade från stunden vi bokade boendet men allt blev bara ett sånt jäkla antiklimax.
Jag försöker fokusera på det positiva,men ja...Jag vet inte.
När vi äntligen hade råd att åka iväg på semester så blev det mest bajs....så tråkigt.

Boendet var iaf awesome!
Jag fick tips om "Airbnb" som jag inte hört talas om innan,där vanligt folk hyr ut sina bostäder .
Jag kikade runt länge,jämförde priser,avstånd bla bla bla tills jag hittade det perfekta för oss!
Lägenhet i hus med uteplats,gångavstånd till Liseberg,gratis parkering etc. Perfekt!
En helg är ganska kort men jag hann bli kär i att ha uteplats,vi satt där på morgnarna och drack morgonkaffet innan det hunnit bli sådär jäkla varmt ut
Satt där på kvällen och bara njöt av den svala luften etc,det var underbart!
Eftersom det inte var mitt egna hem jag var i så vejpade jag ju givetvis enbart utomhus.
Tanken på att behöva gå ut för det varje gång var först rätt irriterande med tanke på att jag mer eller mindre har e-ciggen konstant i handen,men det var riktigt skönt att sitta där ute på stentrappan och bara vara.
Särskilt på kvällarna när luften var sval,med ett glas Pepsi Max,vejpade,surfade runt i luren och lyssnade på grannarna som satt ute och babblade.
Åh vad jag vill bo i hus!

Vi packade in allt i bilen tidig eftermiddag på fredagen och brummade iväg mot Göteborg.
Resan dit tar lite över 3 timmar men vi stannade några ggr,dels för att käka och dels för att sträcka på benen så vi var inte framme förräns typ 19.30 eller nåt sånt.
Inspekterade vårt ställe,packade upp etc sen tog vi en promenad för att hitta en affär så vi hade frukost att äta osv.

Klev upp relativt tidigt på lördagsmorgonen,duschade och fixade till oss gör att sen knalla bort till Liseberg.
Tog oss kanske 15 minuter att gå dit,helt perfekt.
Vi hade planerat in vårt besök så det INTE skulle vara några stora spelningar,Lotta eller annat som drog massa folk och först var det helt okej men folket hittade dit ändå minsann 😉
Nästa gång,om det nu blir så,då ser vi till att åka mitt i veckan och typ i slutet av sommaren!
Anyhow,för att göra en lång historia kortare så åkte vi lite granna men att stå i kö över en timma för EN karusell i gassande solsken var för påfrestande.
Jag hann åka 4 karuseller på 5 timmar sen gav jag upp,orkade inte mera.
Var så trött på svetten som rann längst ned för ryggen och folk överallt,så jag drog tillbaka till vårt hus medans Leeloo & Mathias stannade kvar.
Ughhh!
Jag är inte gjord för sånt där.
Jäääkligt synd då jag fullkomligt älskar att åka karuseller.

Vi hade köpt två dagars pass men jag är så jäkla tråkig att jag vägrade gå dit dagen efter.
Jag sa åt de andra att de mer än gärna kunde dra dit men jag hoppade över det.
Vi kom överens om att dra till Universeum istället.
För er som aldrig vart där - dra dit!
Jag älskar stället!
Vi knallade runt där i typ 1,5 timme vilket inte är något alls då man inte gått igenom hälften ens,men allt blev knas och vi blev extremt osams,sket i allt och åkte hem.
Så var det slut på den semestern.

Well Well,några pics iaf.
Videosnuttar finns på min Instagram (Morbida84)

//HellA




















Här kommenterar du:
Skrivet av: Micke

Hej
Synd att det ska vara så lång köer😣
Hoppas du fick njuta lite ivarjefall.
Kram
Micke

Svar: jadå,de karuseller jag åkte gav härligt pirr i magen <3
Hella Wingstedt

2018-08-06, kl 18:43:43
Skrivet av: C

Ojdå! Hoppas ni blev sams igen sen? :-O

Svar: ahh fast inte förräns typ dagen efter nångång.
Hella Wingstedt

2018-08-17, kl 19:11:47
Skrivet av: Anonym

Men stackars LeeLoo - att ni blev ovänner så ni fick åka hem?! Hur besviken blev hon? Känns ju som att ni inte gör så mkt utflykter och sedan förstöra det....

Svar: Det var ju inte direkt så att någon av oss medvetet förstörde det...
Hella Wingstedt

2018-08-17, kl 22:52:52
Skrivet av: Anonym

Nej men som vuxen kanske man får bita ihop och lägga sina egna issues åt sidan för sina barns skull? Jag skulle aldrig vilja såra mina barn genom att tvinga hem dom från en semesterdag pga att jag och min man inte kan hålla sams....hade skämt över mitt eget beteende som vuxen!

Svar: När sa jag att det var jag och M som blev osams?
vi allihopa blev osams skrev jag.
Hella Wingstedt

2018-08-19, kl 22:50:10


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback