Hitlermärken.

Nåt som är fantastiskt med ungar till skillnad från (de flesta) vuxna är att de frågar rätt ut om de undrar något.
Vuxna är ofta för fega och sedan bildar de en egen uppfattning som i värsta fall blir väldigt fel.
Jag kom att tänka på detta tidigare idag när Leeloo hade sin vän W här,och han hade med sig sin yngre kusin.
Kusinen frågade varför jag har ett "hitlermärke" på ena dörren,varpå jag förklarade att Hitler var en skithög som stal den symbolen och att den funnits låååångt innan nazismen etc.
Förklarade även att den heter svastika och lite lätt om vad den betyder.
Han är inte den första ungen som frågar om de olika "Hitlermärkena" jag har lite här och där här hemma,och jag förklarar alltid så pedagogiskt jag kan.
En enda av Leeloos vänner har vetat vad det faktiskt är,hon är dock från Burma och där är det inga konstigheter - tvärtom. ❤
Jag tänker att jag kanske sår ett litet frö med mina förklaringar,jag hoppas det iaf.
Det är en sån vacker symbol med så mycket kärlek och den har funnits med i näst intill alla religioner sen urminnes tider.





Här kommenterar du:
Skrivet av: Micke

Kul att du är mer aktiv nu.
Kram
Micke

Svar: Härligt att det uppskattas ❤
Hella Wingstedt

2018-10-14, kl 10:59:13


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0