Konstiga ljud.

Häromkvällen upptäckte jag något som jag inte vart med om tidigare,det är helt och hållet tack vare Blixten.
Han satt på diskbänken med öronen som två små paraboler,det märktes att han hörde något för han liksom följde huvudet där ljudet var.
Först undrade jag vad han hölls med men rätt snart så hörde jag som ett krafsande ljud...
Trodde jag hörde fel men nope,det fortsatte,så jag drog fram mobilen ur fickan för att spela in ljudet.
Det är seriöst (minst) en råtta i köksväggen!
Det jag hörde var...hur ska jag beskriva...?
Tänk er små gnagartänder som biter i gips,ungefär så.
Blixten är vanligtvis utekatt och en mycket duktig jägare enligt flatorna,så han har tränat öra minsann.
Till skillnad från våra katter som inte märkt ett dugg.
Hade det inte vart för honom så hade jag kanske inte upptäckt det förräns det börjat lukta dött och vi hade aldrig klurat ut varifrån.

Mailade Akka som är vår hyresvärd,förklarade läget och fick svar att jag ska kontakta Anticimex,jag fick försäkringsnummer att ange etc etc.
Mailade sedan Anticimex och väntar nu på svar från dem.
Jag har ingen aning om vad de kommer göra,aldrig vart med om råttor i mitt hem.
Vad gör de liksom?
Gift?
Isf måste de ju öppna upp köksväggen som gränsar till ena badrummet.
Påverkar giftet min familj/djuren?
Hur kom råttorna in?
Många frågor som väntar på svar.

//Hella




Här kommenterar du:
Skrivet av: Frida

Råttor och möss i väggarna är vanligt och du kan vara lugn. De kommer inte att riva upp väggar utan försöka hitta vart de kommer in och täppa till samt sätta ut fällor. Fällorna är väl förslutna så inga katter eller barn kommer åt medlet.

Svar: De ringde upp mig och vi pratade,de vill lägga gift i grunden av byggnaden men eftersom vi har källare så går tydligen inte det.
och att de försöker hitta vart de kommer in,det var det inget tal om.
Hella Wingstedt

2018-10-12, kl 21:21:01
Skrivet av: Anonym

Råttor tar sig in precis överallt så den frågan är lätt att ge svar på :)

2018-10-13, kl 11:25:39


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0