Smaklöst.

Alltså vad trött jag bliiiiir!!!
Så otroligt jäkla sugen på onyttigheter men det finns inte mycket att välja på när man undviker socker kan jag ju tala om.
Det finns några enstaka chokladkakor men min mage får muppryck & börjar bubbla och göra ont om jag mular i mig en sån.
Att ta en ruta eller två är bara att fetglömma,jag är inte kapabel till sånt.
Känns helt overkligt att folk kan nöja sig efter bara någon bit.
De sockerfria glassarna - samma sak där.
Etc etc etc

Jag läser om folk som mår så bra och är piggare när de lagt ned skiten....inte jag!
Jag är PRECIS lika förbannat trött från morgon till kväll.

Har samlat på mig en drös recept sedan jag lade ned socker för snart 2 månader sen och har provbakat lite av varje.
MEN INGET SMAKAR JU NÅGOT!!!
Gaaaahhhh!!
Man ska ha avvänjt smaklökarna vid det här laget men mina verkar det vara något fel på.
Eller så görs alla sockerfria bakverk så att de knappt ska smaka sött alls,oavsett vilket sötningsmedel man använder.
Samma sak med de bröd etc utan vetemjöl som jag testat  - frikkin' smaklöst!!

Fy farao vad äckligt jäkla tråkigt det är att vara hälsosam! Allvarligt!
Det är ett jäkla mirakel att jag inte fuskat under dessa 2 månaders,jag är jäkligt impad av mig själv.
Inte fuskat med flit iaf.
Hittills är det enda positiva att jag är 5,3kg lättare.
Men så har vi ju haft Igor här så jag har kommit ut flera ggr per dag,nu är han inte kvar här och jag sitter inne i vanlig ordning.
Oj vad vi saknar honom!

Men men,jag kämpar vidare.
Socker är ju faktiskt bara bajs...gott bajs!
Tänk att vi idag äter runt 30-40 kilo socker per person & år.
Det är så jäkla fudged up!
Särskilt med tanke på att socker inte tillför något positivt näringsmässigt.



Nu ska jag kolla vidare på "Wanderlust" och fortsätta längta efter sängen//HellA







Här kommenterar du:
Skrivet av: Micke

Skulle vara svårt att klara sig utan socker.
Bra jobbat👍

Svar: Tack! Det är fasiken inte festligt.
Hella Wingstedt

2018-10-25, kl 20:19:26
Skrivet av: L.

Blööööhh i feel your pain!! Mvh sockerknarkare deluxe...
Men det där med att komma ut och röra på sig... lyssnar du på ljudböcker? Poddar? Jag går ut och går och lyssnar på Creepypodden just nu, ett avsnitt om dagen... eller p3 dokumentär. Plus laddat ner en app med stegräknare o sånt. (Har inte råd med sån FitBit för jag har köpt socker för alla pengar haha ♡)

Svar: hahahahaha köpt socker för alla pengarna,tragikomedi <3
nä jag har faktiskt aldrig lyssnat på poddar.
Hella Wingstedt

2018-10-27, kl 10:11:37
Skrivet av: Anna

Min man är diabetiker, så man har ju smakat sig igenom mycket sockerfritt och som du säger, det smakar inget. Det är som att typ käka kartong. Med undantag för nicks (tror jag märket heter) chokladbar med coccos, den smakar jättegott.

Svar: nicks är gott ^^
Hella Wingstedt

2018-10-31, kl 23:04:31


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0