Allt jag inte är.

För ca en vecka sedan fick jag en överraskning,Mathias gjorde slut.
Jag var inte beredd på det alls.
Så nu letas det nytt boende till honom för fullt.
Det blir ju lite bökigare att gå isär när man bor ihop.
Vi är åtminstone inte osams och tur är väl det eftersom vi måste bo ihop ett tag till.
Eller ja,stämningen mellan oss varierar väldigt,de senaste dagarna har det vart spänt och irriterat.
Jag håller på att bearbeta för fullt och mitt mående är väldigt likt en bergochdalbana,känns nästan lite schizo,men men.
Imellanåt kan jag må rätt dugligt men samma dag kan jag hinna storgråta och vara likgiltig.
Väldigt upp och ned alltså.

Åh vad tomt det kommer bli här hemma utan honom men det var troligtvis lika bra att det tog slut.
Jag har nämligen känt mig väldigt osynlig och icke hörd i vårt förhållande.
Jag har stora bekräftelsebehov och behöver komplimanger etc men det har vart extremt dåligt på den fronten under våra 2,5 år tillsammans.
Nu i efterhand så förstår jag varför jag ej fått det då han tydligen aldrig riktigt vart attraherad av mig....Aouch!
Känner mig lurad.
Jag gav hela mig själv till honom,både hjärta & själ.
Men jag tror att jag hela tiden älskat honom mer än vad han älskat mig.
Nu har hans känslor svalnat & han tycker det känts som att ha delat vardagen med en kompis,inte flickvän.
Det kan man inte göra så mkt åt dock,känslor kan förändras.
Men när han börjar prata om att vi inte har några gemensamma intressen,att han vill ha någon att springa med,att träna med etc då blir jag bitter.
Jag har hela tiden visat honom mitt rätta jag,ända från start.
Jag har vart öppen om mitt mående,intressen och allt!
Sen att komma efter 2,5 år och önska att jag delade hans träningsintresse...Nej!
Det är så mycket mer än bara det dock,han behöver någon som är social,han vill ha barn bla bla.
Allt jag inte är ungefär.


Egentligen var det nog dömt att ta slut med tanke på att vi aldrig kommunicerade när det kom till viktiga saker.
När vi tjafsat/grälat så redde vi _aldrig_ ut det utan det fick rinna ut i sanden.
Att prata t.ex ekonomi var inte ens att tänka på.
Kommunikation är sanslöst viktigt ju!
Men sånt gjorde honom bara irriterad.


När han flyttat så ska vi inte ha någon kontakt på ett tag.
Avfölja varandra på Instagram,facebook osv.
Jag behöver tid på mig för att läka.
Sen får vi se hur allt känns efter en tid,vi båda vill kunna vara vänner då vi trivs väldigt bra i varandras sällskap trots allt.
Så ja,vi får se hur det går.

Jag drömde om sambolivet,att trivas i vardagen med varandra.
Drömde om att kanske bo i hus så småningom,ha hönor och odla egna grönsaker.
Jaja,vad är väl en bal på slottet...
//HellA
















Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

❤️

Svar: <3
Hella Wingstedt

2019-04-27, kl 01:30:03
Skrivet av: Anonym

Åh. Vafan. :(
Blev helt tom på ord.
Vissa resonerar så skumt, att veta vad man har för att år senare klaga på att det inte är vad man ville ha...? Hur...?
Ledsen för din skull.
Attraktionsgrejen låter helt absurd för övrigt. Oavsett: kram och hoppas du får ditt space snart så du kan läka ordentligt. <3

Svar: Tack snälla <3
Hella Wingstedt

2019-04-27, kl 02:21:39
Skrivet av: Anonym

Hjärtesorg är aldrig kul och jag tycker att det är fult av honom att få det att låta som att det är dig det är något fel på. Hoppas att du förstår att så -inte- är fallet! Du är grym precis som du är och förtjänar någon som älskar dig för DIG. ❤

Svar: Tack snällis <3
Hella Wingstedt

2019-04-27, kl 09:02:53
Skrivet av: Lymla

Låter mansgris-varning! Jobbigt nu, men i långa loppet gjorde han dig en tjänst. Kämpa på!

Svar: Han är lite mansgrisig och det vet han,eller han borde veta det iaf för jag har sagt det till honom flera ggr. ^^
Hella Wingstedt

2019-04-28, kl 10:08:11
Skrivet av: Anonym

Väldigt, väldigt märkligt att komma med sånt nu som han visste från början och säga att det är saker med dig som han inte gillar. Han visste vad han fick när han gick in i förhållandet och att lägga det på dig sådär är bara ruttet. Bristerna ligger ju hos honom, det är han som inte kan hantera det och sedan inte ens kan erkänna det. En sån människa klarar du dig utan, tro det eller ej.
Och han borde jobba med sig själv.
Lycka till i framtiden!

Svar: Tack <3
Hella Wingstedt

2019-04-28, kl 15:34:34
Skrivet av: Micke

Ledsen för din skull😥
Du är värd någon bättre, kämpa på.
Kram
Din beundrare Micke

Svar: Tack snälla <3
Hella Wingstedt

2019-04-29, kl 06:33:12
Skrivet av: Charlotte

Men alltså - hans ord och beteende skriker ju ”sviiiiin”!
Ursäkta men vadå ”aldrig attraherad”? Även om det är så, varför säger man då det? För att såra?
Du är värd så mkt mer!❤️

Svar: Jag vet :/
men han är inget svin,långt ifrån.
Hella Wingstedt

2019-05-02, kl 21:00:51


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0