Sämst.

Ångest som gör mig handlingsförlamad...
Som förstör mitt liv,och säkerligen mitt förhållande på sikt...
Att göra folk besvikna är en av de få saker jag är duktig på.

Känner mig hemsk.
Mitt dåliga samvete äter upp mig.
Papi behövde mig vid sin sida idag på sin mors begravning och jag klarade inte av att följa med,trots att jag kämpat så hårt med att försöka peppa mig själv.
Så gissa om jag känner mig som den sämsta flickvännen någonsin?
Hans mors begravning liksom!!!

Och inte blir det lättare av att Papi har jättesvårt att förstå ångest,depression etc.
Han försöker men han kan inte riktigt relatera.

//HellA






Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Att förstå är svårt gällande mycket saker. Att acceptera och respektera är viktigast gällande sånt ♡

Svar: <3
Hella Wingstedt

2019-01-26, kl 10:14:45
Skrivet av: Pia anonym

Inte förvånad alls Fullblodsego Stackars sambo vad ska han ha dig för som inte ens försörjer dig själv
Oerhört dålig stil vissa saker kan man inte smita undan detta var ensån SKÄRP DEJ !!

Svar: gå och lägg dig.
Hella Wingstedt

2019-02-01, kl 00:26:29
Skrivet av: Anonym

För det första: fuck the haters with something hard and sandpapery.
För det andra, ångest är så svårförklarat och omöjligt att förutse ibland. Vet hur fruktansvärt det känns när ångesten tvingar en att ställa in grejer som involverar andra och hur förgörande det är att känna att man sviker och är maktlös. Men jag tror ändå att din partner logiskt sett vet att du inte sket i det bara sådär, och att om du fick bestämma hade ångesten inte vunnit den dagen. Det enda som har hjälpt mig att vinna mot ångesten oftare än den vinner över mig är DBT. Vet inte om den möjligheten finns för dig, om du har testat eller ens är intresserad, men där fick jag verktyg för att hantera och tackla den. Det är inget som försvinner och det är mycket jobb med acceptans, men det hjälper. Även om det känns som att man ger upp som accepterar ångesten i början så är det ett taktiskt drag för att den inte ska ha ett lika fast grepp och så att man kan ta sig igenom den istället för att fastna i den. Det är värt det.
Hoppas att vistelsen var någorlunda okej trots alla tråkiga omständigheter. Och jag beklagar sorgen över bortgången.
Ta hand om dig och banna inte dig själv över ångesten, den är redan dum nog mot dig, du förtjänar att vara din egen bästa vän. Kram!

Svar: tack snälla du för de orden <3
Kbt har jag fått bra hjälp av men aldrig testat dbt
Hella Wingstedt

2019-02-01, kl 18:10:35
Skrivet av: Anonym

Pia anonym! Varför sparka på någon som redan ligger? Har du ingen empati och kan sätta dig in i hur någon annan mår? Man väljer ju inte direkt att vara deprimerad och att lida av ångest osv. Skäms på dig!

Svar: pia sparkar alltid på de som redan ligger.
Hella Wingstedt

2019-02-03, kl 22:20:56
Skrivet av: Pia anonym

Är man så in i norden ego att man tom inte ställer upp för sin sambo som mist sin mor då är man totalt empatibefriad Hur tänkte du ?? Om du mister sambon har du själv ordnat det Vissa saker är ens medmänskliga skyldigheter okej att skylla på ångest och panik men i detta fall fanns inte alternativet att inte ställa upp Jag skäms men bara å dina vägnar Hella RYCK UPP DEJ

Svar: Du är helt otrolig!
Hella Wingstedt

2019-02-06, kl 12:54:27
Skrivet av: Anonym

Wow Pia anonym!!! Antar att ditt egna liv inte är det allra bästa eftersom du känner ett sånt stort behov av att trycka ditt Hella. Du borde verkligen skämmas som beter dig såhär illa. Usch för människor som dig, men ett litet råd för din egen skull: sök hjälp, gå och prata med någon om det som spökar i ditt huvud och som gör att du är så bitter på andra. Du kommer må bättre av det!
Stå på dig Hella och kämpa mot dina inre demoner. Du fixar det!

Svar: Tack snälla <3
Hella Wingstedt

2019-02-14, kl 23:03:43
Skrivet av: Cim

Pia, har du sett Trolljägarna? Ingen är anonym på nätet...

Svar: Word!
Hella Wingstedt

2019-02-17, kl 13:11:17


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0