Dåligt skött.

Så atteeh...Leeloos stödfamilj har inte tid för henne längre....
Och det fick jag praktiskt taget dra ur dem.
För cirka en månad sedan,när hon skulle dit senast över helgen,så fick jag ett sms där på tisdagen tror jag det var.
Det stod att de var bortresta och var osäkra på när de skulle hem men att mamman skulle höra av sig direkt så att Leeloo kunde komma då.
När det gått tio dagar utan ett ljud så smsade jag och frågade vad som händer,varför de ej hört av sig och om de inte längre ville vara stödfamilj.
Jag fick inget rakt svar,det var ganska otydligt men till sist så...
Så sa hon att de kanske har tid i höst...
I höst? Wtf? Ska vi då bara stå på standby tills dess?
Nej!
Så jag har pratat med soc och Leeloo står nu i kö för en annan familj.
Det kan ta lång tid innan de hittar en,det finns inte mängder direkt plus att de ska matcha.
Soc höll med mig om att familjen skött detta dåligt,för det gjorde de verkligen.
Varför ens ta in ett stödbarn när de vet att de ska bli fosterföräldrar till tre mindre ungar som kommer kräva massor av tid.
Spelar inte Leeloos mående och känslor någon roll?
Så jäkla tråkigt!
Vi håller tummen för att det inte tar alltför lång tid då Leeloo verkligen har behov.

//HellA



Här kommenterar du:
Skrivet av: C

Vad krävs för att få en stödfamilj?
Tänker att det finns många barn/föräldrar i större behov än LeeLoo och att det är därför set dröjer eller? Väldigt kasst av familjen dock!

Svar: Vad som krävs vet jag inte riktigt men det kan vara psykiska/fysiska skäl,sociala skäl etc etc
Hella Wingstedt

2019-07-21, kl 01:35:28
Skrivet av: L.

RIKTIGT dåligt! När man vet att ens undflyende resulterar i ett besviket o ledset barn. Vuxna människor dessutom, som borde fatta att det är extra viktigt med raka besked i såna sammanhang. Nä, fy...

Svar: Ja jag tänker likadant som du.
Hella Wingstedt

2019-07-21, kl 16:16:49
Skrivet av: Anonym

Dåligt skött verkligen! Vad har hon för behov som du inte kan tillgodose förresten?

Svar: well,att vara ett barn med en mamma med psykisk ohälsa och en missbrukande pappa så behöver man få vara lite i en "normal" familj.
Hella Wingstedt

2019-07-21, kl 18:07:20
Skrivet av: Anonym

Men hade inte hennes pappa skärpt till sig eller han har tagit återfall?

Svar: enda gången han skärpt till sig är när han suttit bakom lås och galler.
Hella Wingstedt

2019-07-25, kl 18:16:21


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0