Stödfamilj <3

Vi har haft sådan tur,vad är oddsen för att soc hittar den perfekta stödfamiljen till Leeloo redan det första de gör?
Alltså den första familjen vi fick träffa och allt bara klickade.

Jag har under några år försökt ordna med stödfamil till L,men eftersom jag och hennes far tyvärr har delad vårdnad,och han hela tiden sagt nej,så har inte soc kunnat göra något.
Men nu till slut lyckades vi gå runt hans nej.
Alla som känner till H vet hur det ligger till gällande honom men det är inte bara det.
Det är inte lätt för ett barn att ha en förälder som mår väldigt dåligt psykiskt,plus att hon har på tok för litet kontaktnät.
Jag vill att hon ska kunna få det jag inte kan ge henne och nu äntligen!
Familjen bor några mil från oss,består av en mamma & en pappa som är ungefär i min ålder,samt två barn (yngre än L) och en chihuahua som jag kallar långkorven.
De är fantastiska!
Jag är amazed över att det finns människor som dem,som tar in främmande barn/ungdomar i familjen.
Det behövs många fler av den sorten.
Snart ska det flytta in 3 syskongrabbar där också som de ska bli fosterföräldrar åt.
Så de håller på att bygga om,ska skaffa större bil etc så alla får plats.
De är otroliga och jag är så tacksam ❤
Leeloo tycker sååå mycket om dem allihopa och trivs superbra!
Och det är en bonus att jag får lite barnledigt,kunna ladda batterierna liksom.
Det var längesen!

//HellA







Här kommenterar du:
Skrivet av: Erica

Jag hade en kontaktfamilj från 4 år till 17. En helt fantastiskt underbar familj där jag & mina systrar fick åka 1 gång var tredje helg (så alla åkte själva) och bli bortskämda med aktiviteter. På sommaren åkte vi tillsammans och spenderade tid i deras sommarstuga. Finns inget fel i att ha extra människor som bryr sig!

Svar: Åh vad härligt att höra <3
Hella Wingstedt

2019-05-05, kl 06:57:36
Skrivet av: Anonym

Skönt att läsa. M ska få det och jag är nervös för att hon inte ska trivas. Så skönt att höra att det finns bra familjer. Puss

Svar: var bara öppna och ha god kontakt så ska det nog bli jättebra <3
Hella Wingstedt

2019-05-05, kl 08:25:54
Skrivet av: Anonym

Jag bodde själv i fosterfamiljer när jag var barn pga mina föräldrar och det var långt ifrån lätt alltid, men den sista familjen var bra. Men en fråga, har L inte umgänge med sin pappa?

Svar: Jag kan bara föreställa mig :/
skönt att du iaf fick bo hos en bra familj :)
jo det har hon,men bara dagtid.
Hella Wingstedt

2019-05-05, kl 10:50:34
Skrivet av: Frida

Det låter verkligen toppen! Så roligt för L att hon trivdes med dem :-)

Svar: eller hur :)
hon vill helst dit hela tiden 😊
Hella Wingstedt

2019-05-07, kl 11:47:45
Skrivet av: Anonym

Hur mår du?

Svar: just nu - inget vidare.
Hella Wingstedt

2019-05-22, kl 12:03:29


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0