Klyva tunga!

Jaha...
Jag får väl se ut såhär i skallen då....
Jag har nämligen inte råd att först bleka hela barret,sen färga svarta slingor på RÄTT sätt med hättan KVAR på huvudet och sedan rosa i.
Det kostar massa pengar ffs.
Får väl vänja mig,fast det borde inte vara såå jättesvårt för det blev rätt coolt ändå.
Fast för mycket svart och för lite rosa.

Tog ur min tungpiercing idag faktiskt.
Den har suttit där sedan kanske -01 eller -02.
Shit,det är ju 9 eller 10 år,oj..lång tid när man tänker efter.
Det är inte så att jag vantrivs med den,tvärtom.
Meeeen,nu är det som så att han som piercade min tunga satte staven otroligt snett.
jag har aldrig haft bekymmer pga det därför behållt den så.
MEN om jag nu ska klyva tungan så blir det knas som fan.
Därför ska jag nu först låta hålet gå ihop,sedan pierca igen..rakt denna gången.
Låta det läka,seeeeen klyva tungan.
Att jag vill göra det är ingenting nytt om nu någon tror det.

För 7 år sedan så fick jag den idén och sa till mig själv att om jag fortfarande vill ha den kluven när jag är 30 så ska jag göra det.
Har inte en gång under de åren tvekat på att det ska göras.
Bara 3 år kvar men jag är redo nu,och ingen kan säga att jag inte tänkt över det.
Längtar längtar!
Kommer bli awesome,men damn vad jag kommer vara skitnödig o jag kommer säkert tuppa av oxå för den delen men då får de ta hand om mig ;)
Har inte kunnat göra det tidigare för F sa nämligen att han skulle dumpa mig då,men nu finns det inga som helst hinder :D
YAY!

För de som inte vet hur en klyvd tunga ser ut så lånade jag en bild av Stellan.
Hope it's okey.

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Blir man bättre på att suga kuk om man har kluven tunga undrar jag bara? Eller blir det svårare?

2011-03-27, kl 01:49:32
Skrivet av: MansonDust

Kan du inte klyva först & pierca efteråt då? :-P

2011-03-27, kl 08:47:46
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: Starsprinkle

Anonym: nejdå,det blir inte svårare..

Dock kan jag kontrollera båda tungspetsarna sen,så det lär ju kännas som två tungor på kuken :P



Cim: nej,för om jag har den piercad innan klyvningen så är det nån fördel,jag vet inte vad Majki förklarade..nåt sånt.

2011-03-27, kl 09:32:03
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Hehe alright, vad tufft!

2011-03-27, kl 09:44:47
Skrivet av: Anonym

Shit. ser mig inte som en fördomsfull människa alls, men där går min gräns... Satan i GAAATAAAN så vidrigt det ser ut. Mår riktigt illa.



Men ändå, blir intresserad. Hur 17 gör dem det?

Tar de en kniv bara och skär? måste ju blöda som in i h-e?!

Är det inte risk att det påverkar ens tal??

2011-03-27, kl 11:03:15
Skrivet av: Jessica

Hur klyver man tungan?

2011-03-27, kl 19:34:52
URL: http://http:/busnova.blogspot.com
Skrivet av: Anonym

Brukar göra det med en lina, fisketråd, eller något mer sterilt och gör det gradvis har jag för mig. Eller använder man en annan metod nu?

2011-03-27, kl 19:48:09
Skrivet av: Starsprinkle

Anonym: hahaha,jaså? ;-P

jo,det finns några olik sätt men jag lär göra det med en skalpell.

Så skär man så långt man ska ha.

Det blöder som fan och risken är att det påverkar talet är inte så jättestor faktiskt som man kan tro.

äta,dricka,prata etc är i det stora hela som innan även om det tar en liten stund.



Jessica: med en skalpell till exempel men det finns fler sätt.

Orkar inte förklara så googla vettja :thumbup:

2011-03-27, kl 19:48:43
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Starsprinkle

Anonym: ja,det kan man göra fast det är en av de tidigaste och mest smärtsamma metoderna om jag inte är helt felinformerad.

2011-03-27, kl 19:49:31
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Linn

Hur får man det att inte läka ihop om man bara skär med en skalpell? Lägger man något emellan, eller? ;-)

(Bet loss en bit av tungan som barn och den satt i en liten skinnbit och läkte fast igen, men det kanske inte är samma sak).



Säger bara AJ, och man lär ju förblöda, men det är rätt läckert (även om jag aldrig skulle våga själv).

2011-03-28, kl 10:10:41
Skrivet av: Starsprinkle

Linn: jag funderade oxå över det där men när man väl skurit så läker det visst inte ihop helt enkelt,eller nåt.

Jag har inte läst på tillräckligt mycket ännu.

Googla vettja ;)



Och nej,man förblöder inte även om det blöder förbannat mycket ;-P

2011-03-29, kl 13:55:35
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Cammie

Frågan är ju om hålet i tungan växer igen? Har fortfarande kvar mitt hål trots att det är tre, snart fyra år sen jag tog ut den. Och då hade jag bara den i fyra år.

Förstår inte varför man klyver tungan, men som du skriver så har du verkligen tänkt över saken. Lycka till!

2011-03-31, kl 20:32:50
URL: http://laviosa.blogg.se/
Skrivet av: Starsprinkle

Cammie: Ahh,precis.

jag oroar mig lite över det,men jag kan inte göra mer än att hoppas.

2011-04-01, kl 08:56:20
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: modernsavage

Man vill ha ett hål längst in som man töjjer hyfsat mycket för att ha en läkt förankring. Då får man så lite återväxt som möjligt. Och om man bara skär utan att göra något mer kom en stor del av splitten att läka ihop, det blir ju öppna sår och blodet är ju i det här fallet lim. Man kan sy ihop sår ytorna eller bränna så har man löst det problemet lite. Annars var det väl därför man knöt förr istället för att skära, då blir det inga stora sår efter som man jobbar sig igenom tungan sakta. Kan meddela att knyta av tungan gör rätt ont dock O.o

2011-04-12, kl 09:45:50
Skrivet av: Anonym

Fasen vilket jubel, För F sa att han skulle dumpa mig men nu finns inget hinder alls YAY! e jag ett hinder? :) klyv tungan å kom tebax ;)

2011-06-19, kl 00:50:31


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0