Allergipiller

Imorse knallade jag och Leeloo upp till skolan för att möta sara.
Skulle få ett par allergitabletter som förhoppningsvis skulle hjälpa mot min förbannade klåda.
Tog sedan en omväg hemåt vilket var jätteskönt sådär på morgonen även om det var kallt.
Har fått för mig att jag kommer bli skitfet nu under veckan utan hund att gå ut med.
Jag är nämligen inte den som liksom går ut och promenixar annars,iaf inte ensam.

Sen under förmiddagen tog jag en av tabletterna (Tavegyl) som inte hjälpte ett skit men trött blev jag tyvärr.
Jag och Leeloo tog oss en tupplur på typ 2 timmar vilket var sinnessjukt skönt.
Senare kom en granna som sett på fejjan att jag efterlyste allergipiller,så henne fick jag tre styckna av.
Och så fick jag ytterligare av morsan och marie <3
Vad snälla alla är mot mig,jag blir så tacksam!
Atarax tog jag under eftermiddagen och det lindrar lite granna iaf,vilket jag är så glad för.
Det kliar fortfarande men inte lika mycket.
Hittade lite info om just spindelhårens effekt etc etc.
Såhär ser de ut och det är troligtvis nummer 3 jag har i mig.

Festiligt som fasen.
Och klådan håller i sig allt från några timmar till flera dygn.

well,well.

Eftermiddagen mötte jag o Leeloo upp mor och lillebror för att knalla bort till Netto.
Damn vad mycket folk det var där idag,usch.
Köpte en ny spännande choklad som jag ska snaska på i helgen.
Marabou med banan och kokos.
Omnomnom,låter så sjukt gott!
Så köpte jag massa kolsyrat vatten med smak av vattenmelon.
Gotti gotti.
Tur att vatten finns i så många olika smaker.
Annars skulle jag säkerligen lätt gå tillbaka till PepsiMax.

Efter Netto gick vi allihopa hit till mig,drack lite kaffe och inte mkt mer.
Marie kom oxå en sväng <3

Imorgon ska jag på möte hos arbetsförmedlingen igen.
Ska prata med någon chefsliknande (?) man som har and om städgrejsimojs.
ja,jag vet,skitbra förklaring ^^

//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: anna

Kontakta vårdcentralen och be dem skriva ut Atarax. Den är billig, hjälper mot allergi och dessutom används den i psykiatrin, då den är lugnande om man har ångest. Jag har haft dem i flera år, i första hand för allergi, men fick senare starkare då jag fick en depression med ångest. De är inte heller beroendeframkallande och har inga egentliga biverkningar

2011-05-03, kl 11:32:18
Skrivet av: Linda

Hella - har inte vart in på din blogg ett tag..

Men jäklar vilket jobb du har gjort med dig själv.. Du var vacker innan men WOW vad fin du e nu!! Försvinn inte hela du nu bara.. :-)

2011-05-03, kl 15:51:04
Skrivet av: Starsprinkle

Anna - Atarax har jag utskrivet i två olika styrkor..

Lindrar klådan lite iaf.

Mot ångest är de dock värdelösa för mig.



Linda - OJ,tusen tusen tack!

Glad jag blir!

2011-05-03, kl 19:10:11
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0