Helgen + inte klok!

Då ska vi se.
Har ju hela helgen att skriva om.

Fredagen börjar man ju då med I guess ^^

Planet Earth tattoo hade ett trevligt litet engagemang eftersom det var fredage den 13e.
Då fick man komma på drop in och tatuera nummer 13 för ynka 13:- som en kul grej.
Majki kom med tåget under eftermiddagen och vi skulle knalla direkt bort dit men det var inte ens någon idé.
Min kompis jobbar som piercare där och jag pratade med honom,han sa att det var helt sinnessjukt mycket människor där.
Väntetid på 3-4 timmar.
Folk överallt,både inne och ute.
Både jag och majki blev bajsigt besvikna då vi sett fram emot det men vad ska man göra liksom.
Så det var bara att gå hem till mig istället och softa lite.
Senare under kvällen pratade med min vän igen och han undrade om vi inte hade lust att pierca oss för han hade precis tatt hand om sista kunderna.

Marie var underbart snäll som passade Leeloo och Gottis båda ggr.
Vi snabbade oss dit snabbt som fasen och var väl där strax före 22 nånting.
Då låg N (vännen) tvärs över stolen och var helt död stackaren.
Det var tydligen det värsta de nånsin gjort....
Jobbat konstant knappt utan minsta lilla rast i cirka 12 timmar.
Well anyhow..
Majki satte en surfacestav i huden mellan tummen och pekfingret.
Mig hann han inte med då hans skjuts precis kom,så det får vi ta någon annan dag.
Så något blev det ju iaf. :)

Lördagen: Under förmiddagen drog jag och Spike upp på byn för att uträtta lite ärenden.
Var på Apoteket åt Marie,handlade alkohol på Bolaget,handlade på ica samt hämtade ut Majkis födelsedagspresent :)

Dagen var rätt soft...och varm..
Jag cyklade bort till Netto för att köpa blekning bland annat som jag slängde i barret sen när jag kom hem.
Lustigt nog så försvann allt det svarta utan problem men det rosa sitter kvar,dock ljusare.
Så nu är jag blond/bubbelgumsrosa.
Jag gillar't,helt okej.
Det får stanna kvar ett tag tills nästa projekt kommer.
Och lugg har jag nu oxå,dock ska den klippas till.

Senare drog vi igång grillen.
Grillade lite korv och hamburgare.
Lyssnade på musik,drack en öl och lillebror joinade oss oxå.
Trevligt trevligt.

När kidsen lagt sig drack vi några öl till.
Jag trimmade Majkis hår,blekte det och färgade det rött.
Blev sjukt snyggt!
Riktigt lysande färg.

Just ja,hans födelsedagspresent.
En Limited Edition LP med "Demented Are Go" som är hans favoritband.
Hittade den skivan på ett bolag i England.
han hade velat ha den länge så han blev jätteglad och jag jättenöjd.
YAY!
Till och med den bästa present han fått yttrade han.

Söndagen: Messade lite med tatueraren på Planet Earth och hade sån jääävla tur.
han sa att vi kunde komma bort och få våra 13 gaddningar gjorda.
YAAAY!
Jag hade typ vart småbitter hela helgen för att det inte blev något i fredags,så nu äntligen.
Marie tog hund och barn igen (tack snälla älskade) så knallade vi bort.
trodde det skulle vara fler som skulle gadda 13 men nope.
bara vi.
lovely.
Så satt vi och snackade lite etc,riktigt trevligt.

För mig blev det 13 på halsen zombiestyle som ni såg innan.
Majki gjorde en likadan fast på handleden och även en 13 på sin skalle.
Senare grillade vi lite och degade mest tills det var dags för honom att fara hemåt.
Saknar honom redan!

Och på tal om något helt annat så tas Gottis ifrån mig imorgon.
L - uppfödaren- anser att jag inte ska ha henne kvar eftersom jag inte cyklar med henne,jag måste visst det.
Har brutit kontraktet etc etc etc.
Så vi är inte vidare vänner nu,för jag anser att hon inte bryr sig om Gottis psykiska hälsa ett dugg.
Hon kommer få flytta till sitt 3 eller 4e hem blir det.
Och har rotat sig här.
Men det spelar ingen roll.
Shit,vilken människa.
och nu blockade hon mig på facebook så jag inte ska kunna se vad hon skriver.
moget som fasen hörru L.

BTW,massa bilder från helgen finns i bilddagboken...
Är för förbannad för att fortsätta skriva nu.

Natti//hellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Jag hämtar Gottis pga att du inte sköter henne, jag har ju mail där du skriver att hon kissar inne hela tiden och överallt, och att du blir tokig över det. När hon är hos dig så kan hon inte vara ensam då hon ylar i flera timmar så grannarna klagar. Du motionerar henne inte och då du konstant använt antidragsele på henne så har hon fått fel kroppshållning då hon skuter under röven när hon går och belastar ryggen helt fel pga det, vilket bara går att räta ut genom cykling och simmning. men du e för lat och räta till felen du gjort, o det är inte meningen att uppfödaren ska behöva ta hem hunden 2 veckor för att banta och motionera den. Det är ett stort ansvar att ta en avel och tävlingshund på foder, det är mycket krav och det klarar inte du av och därför tar jag hem henne. Jag var noga med kraven innan du tog henne, just pga att hon skulle bli kvar i det nya hemmet, men lögner hade jag ju inte räknat med så klart.



Jag visste inte att Gottis haft så många hem redan, konstigt att du vet det bättre än mig, märkligt! och du min fb e till för mina vänner, o du e inte min vän!

2011-05-16, kl 23:36:27
Skrivet av: Malin

Men va :S Fyfan ogilla SKARPT att fina Gottis inte får vara hos dig/er, du som tog sådan bra hand om henne,verkligen helhjärtat ju! .. Bara för att du ej cyklar med gottis? Öhm gottis fick väl ypperligt mkt motion när du gick promenader,samt när fina vovven fick vara lös och springa o leka?! ..satan i gatan vad oseriöst och sen ta bort dig,lite småbarnsfasoner tror jag allt! .. Kram:love:

2011-05-16, kl 23:44:08
URL: http://sugarpie88.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Starsprinkle

Linda...Du vet MER än mycket väl att hon började kissa inne efter mitt och Freds uppbrott.

Du VET att Gottis är en mycket känslig hund som reagerar på sånt men nu vänder du det till att jag inte skött om henne?

Fint av dig!

Och dessutom slutade hon kissa för flera jävla veckor sedan.

Och ylandet..det är likadant hos dig så försök inte ens,det vet du också mycket väl.

Hon var sån från dag ett.



Och vet du vad jag kom på?

Du säger det är mitt fel att hon är böjd över ryggen.

Igår pratade jag med både Fredde och marie och hon var krokig redan från början.

fred minns mycket väl att när du lämnade henne här sa du redan då att hon var så ful för det såg ut som hon hade en ballong eller liknande under sig.

Så det är inte mitt fel på några sätt!



Motionerar jag henne inte?

Så promenader är inte tillräckligt?

Alla andra hundar som inte cyklas med då?



Ja..första hemmet var hos dig - 1

Andra hemmet var hos kvinna som inte gav henne mat - 2

Sen hos mig - 3

och nu kommer det blir ett 4e hem.

Eller hittar jag på det också?



Falsk har du visat dig vara,så jävla sorgligt!

2011-05-17, kl 06:49:36
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: MansonDust

Nej vad synd! :( Stackars vovve. :-(

2011-05-17, kl 07:12:58
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: Hanna

Det är så typiskt uppfödare att bara tänka på hundens utseende.

verkar hon må dåligt psykiskt?

Vad jag minns av Gottis så var/är hon enormt Älskad av Hella o hennes barn.

Man är ingen seriös människa om man tar bort hunden från en familj enbart för att hon är lite tjock.

Hon var väl skendräktig?

Och så svårt är det nog inte för Hella att cykla med Gottis 3 dagar i veckan?

Mer än så lär man inte cykla med hunden om den ska må bra fysiskt.

Detta låter helt sjukt.

Hunden får kärlek hyfsad motion och uppfostran.

Jag har inte sett något dressyrsele på Gottis den senaste tiden heller.

Kissandet inne minns jag väl, och det berodde på seprationsångest.

Hon saknade Fredde.



Hoppas hunden nu får stanna kvar i den familjen hon förtjänar att bo i.

Jag vet till 100% att hunden inte har mått dåligt hos Hella.



Dock kan jag hålla med om att Hella skulle tränat bort dessa dumheter när Gottis är själv.

Ju senare man gör det desto svårare.

Men därimot så har hunden fått varit med henne hela tiden vilket har gett henne en bra miljöträning, hon har åkt buss varit bland folk och tränats psykiskt.



//Hanna

2011-05-17, kl 08:14:53
Skrivet av: Starsprinkle

Hanna: tack för de orden,jättefint av dig trots att vi inte är sams!:thumbup:

2011-05-17, kl 08:35:58
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Linda

Herre gud vilket skitsnack! Gottis har varit bra miljötränad hela tiden innan hon kom till Hella, hon hade heller inga problem med att vara ensam hemma, och kissade heller inte inne. Hunden var i fin form innan hon fick henne och det är inte hälsosamt att en hund är fet som hon blivit hos hella, och det är heller inte meningen att jag ska behöva ta hem hunden och få den i form, det är ju det fodervärden ska sköta. På exakt 1 vecka har Gottis gott upp 1,47 kg, hon vägdes nyss på samma våg som för 1 vecka sen. Hella skulle cykla henne då hon behöver räta ut ryggen som hon har dragit i hop med den antidragselen hon använt konstant, det har ju inte med utseendet o göra utan att hunden inte ska få on t i ryggen. Sen skulle hon även hålla dieten ordentligt med morötter, hon bajsade nu på morgonen ut bullpapper, det var den dieten det. En foderhund måste ställas ut och ska ju så klart avlas med, det är djurplågeri att para en hund som är fet och omusklad då den inte orkar bära upp valparna och ej heller krysta ut dom, men det karnske e svårt att förstå för vissa. Gottis har inga problem alls med att vara själv här, så det måste ju ha med miljön på det andra stället att göra. Hella är säkert bra på sitt sätt och hon är ju snäll mot djur, men hon har inte kunskap och intresse för att ha en rashund som foderhund med allt vad det innebär, det är trotts allt ett stort ansvar arbete att ha en rashund på foder.

2011-05-17, kl 10:46:54
Skrivet av: Louise

Är Gottis en vandringspokal, eller?



Varför- och åter varför, vill man som uppfödare av en hund ta tillbaka denna när hunden INTE far illa? För mig är detta en gåta. Jag har själv haft foderhundar och tävlingshundar och vet att man strävar efter en snygg kroppsform/hållning på hunden men har Gottis varit "krokig" från början så lär detta inte försvinna genom cykling. Har svårt att se att en människa på något vis kan orsaka krokighet hos en hund, såvida inte slag förekommer. En sak är dock säker, Gottis lär inte må bättre av att bli omplacerad ytterligare.



Hella, ledsen för din skull, du som är en sån djurvän.

2011-05-17, kl 11:09:01
Skrivet av: Thina

det låter ju som om dom ryggfelen borde ha varit där redan innan...alla hundar blir ju inte perfekta och blir så kanske inte den vinnarhunden man har tänkt. Man kan ju inte skylla det på dig! säckert är hon besviken för att hunden inte vinner så mycke som hon hade tänkt från början och sen måste skylla på nån annan! Du har inte foton så du kan jämföra hur hon såg ut nör hon kom med hur hon ser ut nu? Tänker så man kan bevisa att ryggen va så hela tiden. Man ska dessutom inte cyckla för tidigt, jag har för mig att dom rekomenderar att man väntar till 1½ år innan dess. så att dom är fördig vuxna och inte kan skada leder mm.



Jag hade tänkte cykla med min tex men blev av min min cykel och hade inte kunnat köpa en ny så då föll ju den planen...och sånt kan man ju heller inte hjälpa! bara man går med dom och dom får springa runt så får dom motion! Det är ju ingen jätte stor hund du har heller.



Nä det där verkar helt sjukt från uppfödarens sida! Hoppas det löser sig !! Det är ju sjukt synd om hunden! Dom mår ju inte alls bra av att behöva flytta runt hela tiden. då lär hon ju få en sjukt ostabil hund istället om hon hellre vill ha det sen..



Håller tummarna för att allt löser sig!!

2011-05-17, kl 11:46:25
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Skrivet av: tres

om det varit min hund hade jag gett en varning först och sagt till vad jag förväntade mig och ville se för resultat då gottis är en foderhund och dom har kontrakt på gottis och det krävs vissa "regler" för att hella skall få ha gottis, men att bestämt avsluta hela grejen och ta tillbaka gottis just för man blivit besviken utan någon första varning eller en chans att förbättra sig är fel tycker jag.

hoppas att du får en chans till hella och kan sköta hans vikt bra, men om jag skall vara ärlig så kan jag tycka det är väldigt dåligt att gnälla om hans vikt som pendlat knappt två kg och ett bullpapper den skitit ut, herregud, det är inte liten porslinshund man visar upp, är hunden hungrig så ska den få äta sig mätt och inte behöva bantas kan jag tycka just för den skall få pris,hund har man för man älskar dom och inte för man skall visa upp dom och vinna tävlingar genom dom, sen ett bullpapper är lätt hänt att en hund får i sig både ute eller inne, hundar gillar gärna äta skitsaker och snabbt går det,man kan inte ha på dom munkavel konstant.

2011-05-17, kl 13:33:30
URL: http://lillamami.blogg.se/
Skrivet av: jässica

linda, är det inte ironiskt att du satt och försvarade hella när du skulle lämna ut hunden, och nu sitter du och kastar skit? Hur SERIÖS är du som uppfödare som lämnar ut hund till någon som får sitta och försvara sig från början? Feta hundar är absolut inte hälsosamt, så där har hella inget försvar, om det är sant det du skriver. Något som verkligen är upprörande är ju vad du avlar på för hundar som sätter till ryggfel pga en sele? Nu vet jag inte hur länge hella haft hunden men svårt att tro att den ska få ryggfel på den tiden, och dessutom eftersom hon enligt dig inte motionerar den??... och varför lämnade du tillbaka hunden nu efter utställningen när du fick ta hem henne och banta ner henne?

2011-05-17, kl 14:06:18
Skrivet av: Hannastar

Nej :( Fan vad trist hella. Jag tycker linda kan ta och tagga ner lite och sluta vara så egoistisk. Vad jag sett hemma hos dig hella så verkar gottis ha det hur bra som helst hos er. Vinna priser på utställningar är ju fan inte viktigare än att hunden mår bra ju!



Hur som helst, ledsen för din skull gumman :(

2011-05-17, kl 19:00:42
Skrivet av: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Och hur vet du att hunden blir fet pga Hella? Min hund var då inte den smalaste av hundar men det visade sig efter flera år att det var sköldkörteln och att hon var tvungen att medicineras, det hade alltså inte något med mig som ägare att göra. Linda ett bullpapper slinker ner lätt både inne och ute som någon annan sa utan att Hella kanske ens sett det! Och när du säger att Hellas grannar ringt och sagt att Gottis bara varit ute runt huset någon gång under hela helgen så undrar ju jag om grannarna verkligen suttit i fönstret och titta hela dagen, så jävla dålig stil säger jag bara. Gottis verkar ha det jätte bra hos Hella och jag säger som många andra att du verkar bara ta tillbaka Gottis för priserna...

2011-05-17, kl 20:41:07
URL: http://neccin.blogg.se/
Skrivet av: Malin

Öhm på dom bilder Hella lagt ut när hon promenixar med Gottis så har iaf jag sett ETT VANLIGT HALSBAND PÅ!...Tycker det låter skumt att hon fått fel på ryggen under den tid Hella haft henne! Känner inte Hella personligen men har följt hennes blogg ett X antal år och jag kan lugnt påstå att hon är den mest käraste djurvän jag "känner" .

Så snäll,mjuk och go hon är med sina djur ja nog skulle jag lätt låta henne vara djurvakt åt både min hund och mina katter en längre tid UTAN att vara orolig för jag skulle inte tveka en sekund på att dom hade det super!

Osar lurendrejeri långa vägar när det gäller den där Linda! ..

Nä fan Hella,ge dig inte i detta,stå på dig för DU har INTE gjort ngt fel!

2011-05-18, kl 03:50:21
URL: http://sugarpie88.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Helen

precis som Jässica kommer jag ihåg vilka kommentarer Linda skrev när hon lämnade ut hunden och undrade redan då hur seriös hon var som hunduppfödare när hon tog till personangrepp mot folk som kommenterade att Hella inte skulle klara av hunden.. Det gav inget bra intryck direkt..

2011-05-18, kl 09:21:32
Skrivet av: Anonym

Men hallå jag SA JU ATT DETTA SKULLE BLI KORTVARIGT!!!!! När du berättade om detta Hella så visste jag precis hur det skulle bli. Ja Hella är en djurvän men har inte kunskap nog att göra något bra av det, se på hennes tidigare djur. Säkert ett gott hjärta men man måste ha kunskap och vett också. Komiskt att jag påpekade nosgrimman då du skrev ut att du hade skaffat hund.........

2011-05-19, kl 07:38:02
Skrivet av: Starsprinkle

Anonym - ingen nosgrimma har anänts,dock tyckte L jag skulle ha en halti på henne.

Och fortfarande så är det inte selens fel,som jag dessutom använt kanske 2-3 ggr per dag,resten halvstryp.

Hon var kutryggig när hon kom hit,det har jag massa bevis på.



Och inte kunskap?

Allt detta handlar om att Gottis blev tjock,vilket hon blev när hon blev skendräktig.

Sen tyckte L att övervikten skulle försvinna snabbt som fan,inom två veckor ungefär.

Att gå ned i vikt så snabbt är inte hälsosamt och det borde alla veta,men det sket hon i.

2011-05-19, kl 08:15:40
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0