Pierca sitt barns öron - åsikter tack!

Nu vill jag höra era åsikter kring att pierca bebisar/småbarns öron.
Cim bloggade om det så jag tänkte höra.

Det är en sådan sak som gör mig så otroligt jävla förbannad!
Pierca en bebis öron är ren jävla idioti!!!
Det är INTE okej.
Finns inga som helst ursäkter,seriöst!
Religion - nej!
Kultur - nej!
Utséende - nej!

Och ni som piercat eller ska pierca ert barns öron,hur tänker ni då.
Varför ska ni göra det?
Och oftast (som jag fattat det iaf) så går ni till de som gör det med en jävla piercingpistol!?
Det är så sinnessjukt obildat!
Såna pistoler borde totalförbjudas,det är inte hälsosamt på ett enda sätt.
I massa länder är de förbjudna så jag förstår inte varför vi i Sverige fortfarande tillåter dem.
Läs HÄR om skadan pistolerna gör.
Gå till en RIKTIG piercare om ni tvunget ska plåga ert barn!

Ni som gör det...Tycker ni även det är okej att pierca hundars öron?

Jag personligen anser att runt 6 år (om barnet SJÄLV VILL) så är det okey.
Fast man som förälder känner ju sitt barn bäst.
5 år kan oxå vara okej.
Men man som förälder får aldrig övertala sitt barn att göra det,eller tvinga sitt barn att göra det.
Det är fan övergrepp!


Här kommenterar du:
Skrivet av: anniz

AMEN to that! Man älskar inte sitt barn om man går till en frisör och låter barnet bli piercad!

2011-09-07, kl 22:10:29
URL: http://alifewithoutme.wordpress.com
Skrivet av: Malin

Håller med dig där, det är helt jävla sjukt och ser så illa ut när man ser en liten unge på ca 1 år i barnvagn som har guldringar i öronen :S

Hon vi köpte våran barnvagn hade tagit hål i hennes 4 månaders dotter och det är ju fan hemskt!! när det gör mig upprörd. Wilma kommer inte få ta hål i öronen fören hon ber mig och är insatt i att det kommer göra sjukt ont. :/:-|

2011-09-07, kl 22:13:57
Skrivet av: suss

håller med fullkomligt! anser att barnet får ta hål i öronen när hon/han är stor nog att säga de själv. är bara föräldrarna som gör det för sin egen skull när dom tar hål när dom är under 5.

2011-09-08, kl 09:12:50
Skrivet av: Anonym

tycker det är upp till barnets mamma och pappa och bestämma hål i örat,klippning,färgning på håret,inredning på rummet och färger på kläder,bli döpt eller inte.

tills barnet själv kan kläcka ur sig vad det vill ha och hur. barn slår sig väldigt mycket så en kort stund av smärta som det tar att ta hål i öronen är likadant som att barnet ramlar ner från sängnen och slår sig tycker jag. jag hade varit tacksam om min mammma tog hål i öronen på mig som liten,så slapp jag vara nervös när jag blev större och fick göra det.

2011-09-08, kl 12:08:08
Skrivet av: Thina

Det jag tänker på när man ser bebisar med hål i öronen är ju om det kan läka...bebisar borde ju pilla på smycket och kanske fastna och massa sånt...

Ja menar det är ju svårt nog att låta bli som vuxen fast man vet att man ska låta det va och bara tvätta det...en liten unge kan man ju inte förklara för,,

Jag tog mina hål när jag va 5 tror jag , men då hade jag tjatat ett bra tag. Så då va det ju nåt man själv vill! men är man bebis så lär det ju inte va nåt man vill....om inte första ordet skulle råka bli pierca örat...



Nä jag håller med dig Hella!!

2011-09-08, kl 16:00:59
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Skrivet av: kolin

Min syrra bodde i Spanien i slutet av 80 talet. När hon födde sin dotter undrade personalen var hon hade babyparfymen?!? Jo, de använde sådant... Min syrra hade aldrig hört det men drog en vals om att hon hade glömt den hemma eftersom det blev ett akut kejsarsnitt. Sen undrade personalen om hon ville att barnet skulle ha hål i öronen, det gjorde man på de flesta sa dom. Min syster var naiv o sa javisst. De tog fram en kanyl o stack. Barnet skrek ursinnigt... Min syra trodde de skulle bedöva först... Ja ja vilka barbarer, jag säger då det. Men det var inte länge sen vi opererade babys utan bedövningar i Sverige, tänk på det!



K

2011-09-08, kl 17:42:27
Skrivet av: P

Det klassas som misshandel att uppsåtligen tillfoga sitt barn smärta. Jag ser inte hur detta skulle vara annorlunda. Jag säger nej. Övrig piercing har en åldersgräns för det mesta har jag för mig? Jag ser inte skillnaden på öron och övrig kropp.

2011-09-08, kl 18:59:36
Skrivet av: Erika T

Jag tycker man ska vänta med sånt tills barnet är så pass stort att de kan förstå vidden av det själv och hur ont de gör! Jag har tagit hål i öronen samt piercat mig i ansiktet, vilken smärta! Men den största smärtan var när jag hade tagit hål med pistol och var cirka 13år, de ville inte läka, blev infekterat,örat blev så varigt och tjockt att pärlan kröp in i örat! VCT fick plocka ut smycket kan jag meddela! :S En bebis kan ju inte heller uttrycka att de gör ont etc. De hålet i mitt öra förstörde en hel nyårsfest för mig, jag tog alvedon och blev liggandes i rummet brevid utan att förstå att de var örat som gjorde det, då de kändes som om de va huvudet de värkte i! Så tänker er för gott folk!

2011-09-09, kl 00:19:44
Skrivet av: Frida

Du tog orden ur min mun, hur fan är man funtad om man låter en frisör göra hål???

Mina döttrar kommer att få hål i öronen när de är stora nog att bestämma själva och då blir det såklart på en piercingstudio av ett proffs. Vi har varit med 5-åringen och besökt en studio där den otroligt pedagogiske ägaren berättade hur det går till och varför det finns en åldersgräns, alla heder åt proffsen så nu vet 5-åringen varför hon måste vänta och tycker det känns helt ok :-)

Barnplågeri och misshandel är det att göra hål i öronen på små barn!

2011-09-09, kl 11:43:51
URL: http://linluggen.blogspot.com
Skrivet av: P.

Jag vill nog raljera lite..

Jaså har du varit olydig? Det blir en piercing till då..

2011-09-10, kl 16:40:17
Skrivet av: Ann-Sofi

Håller helt med dig Hella. Anonym där uppe har ju en helt förvriden syn på det hela! Sjukt ju att jämföra hål i örat med klippning,inredning på rummet och färger på kläder,bli döpt eller inte. Inte fan orsakar man sitt barn medvetet smärta genom att inreda rummet på ett visst sätt. Förbannad blir jag! Det borde vara olagligt att göra på små barn!

2011-09-11, kl 13:36:58
Skrivet av: BettyBoom

Håller med dig det är övergredd att göra det på barn som inte ens kan säga själva vad dem vill.. Min son fick hål i örat när han va 5 & då hade han tjatat i 2 år om det .. Inget vi tvinga han till som säkert många tror för att vi själva är piercade .. men han tjata två år innan han fick . tycker föräldrar som piercar sina bebisar bör få fängelse seriöst & likaså piercarna som gör det

2011-09-15, kl 06:45:38
URL: http://bettyboom.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0