Fjantiga kristna människor

Trångsynta svenskar säger jag bara.
Anmäla julkalendern för den uppmanar till ockultism.
Shit,vad är det för fel på er som anmäler?
Jag hoppas verkligen att granskningsnämnden inte går vidare med detta!
Kristna inskränkta människor!!
*arg tjej*
Länk HÄR

Edit - Kom på lite till...
ockult...är inte kristendomen ockult om något?
En gubbe i himlen som man inte kan se...
Vatten blir till vin...
Dela havet...
Listan kan göras hur lång som helst.
USCH!


Här kommenterar du:
Skrivet av: thina h

det har hänt förr, med trolltider! någon som tyckte att julen handlar om jesus födelse å inte folktro. så året efter kom den där HEMSKA julkalendern om josef å maria... minns du den? den skrämde skiten ur mig på riktigt. trolltider e ju gullig, dessutom e den skriven av en av mina favoriter av barnboksförfattare (maria gripe)

men hela grejen med kristendomen e att när kristendomen kom så snodde den en massa hedniska högtider för att folk skulle klara av "övergången" bättre. midvintersolståndet tex. inget pekar på att jesus skulle vara född den 25e december, han föddes på sommaren har nån forskare räknat ut.
kristendomen må avfärda troll å annat ockult, men vill att vi ska fira jul med TOMTAR. tomtar e ju oxå, iaf här i sverige, ockulta figurer från början.

Svar: usch,nej den minns jag inte och glad är jag nog för det.
Starsprinkle

2012-12-07, kl 11:57:46
URL: http://www.aspie.blogg.se


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0