Miniversion av sin far.

Tidigt imorse åkte Spike med sin farfar in mot Örebro för att hämta Daniels saker.
Han var nervös över hur det skulle kännas att gå in i pappas lägenhet när han inte var där och så vidare.
Lilla hjärtat.
Några timmar senare kom de tillbaka.
Jag såg Spike från köksfönstret,han hade på sig Daniels keps och sjal som han alltid bar,till och med sov i.
Det första jag tänkte på var att han såg precis ut som en miniversion av sin pappa :)
Väldigt likt.
Var tvungen att sätta ihop denna så ni får se.
Och de var ännu mer lika (säger man så?) innan Daniel blev brännskadad.

Allt Daniel ägde rymdes i 5 kartonger.
Spike skulle visst ha soffbord och tv också men det får vi ta när det finns släp.
Lillfisen min hade skött det hela jättefint och det hade gått bra.
Så skönt att höra.
Uppskattar hjälpen från Spikes farfar så mycket,hur sjutton skulle vi fått hem allt annars liksom?

På måndag blir det skola för Spikes del igen.,ska ta kontakt med skolans kurator också.
Det känns viktigt.
Viktigt som sjutton att återgå till rutiner ganska snabbt igen också.
Annars kan det bli som det blev för mig.
När min mormor dog som jag stod extremt nära...då stannade jag hemma från skolan...och gick inte tillbaka.
Det gick bara inte.
De satte in mig på ungdomspsyk och fan vet allt.
Där började alla mina psykiska problem,exakt då!

Anyhow.
Spenderade några timmar idag med att rensa undan lite på Spikes rum,vi hjälptes åt han och jag för att göra plats för de nya sakerna.
Kom en bit på vägen men en del kvar.
Och mest jag ändå var i farten dammsög och skurade jag golven i resten av lägenheten också.

Spike mår rätt okey under omständigheterna.
Han kan le och skratta men titt som tätt kommer det lite frågor och funderingar samt tårar.
Och han behöver extra mycket kärlek.
Kramas massor :D
Är alltid noga med att ge mina kids massa kärlek,men nu får han extra mycket.
Viktigt,viktigt.

Nattinatt//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Elin

Hur reagerar Leelo på det hela?
Jag vet att det inte är hennes pappa, men hur reagerar hon på att hennes bror är ledsen och så?
(Hoppas det är okej att jag frågar)

Svar: Självklart är det okey att du frågar :)Jag brukar väl svara på typ allt ;)

Leeloo är med och tröstar Spike,hon är faktiskt ovanligt gullig mot honom.
Hon kommer fram och håller om sin bror när hon ser att han är ledsen :)
Starsprinkle

Skrivet av: Milla

Vad lika de var!
Får man fråga vad som hände när han brännskadades?

Svar: Det är en lång historia men på grund av dumhet fick han 3e gradens brännskador på ca 50% av kroppen,så han blev helt handikappad.
Starsprinkle

2013-05-05, kl 07:53:27
Skrivet av: Anonym

Hur tar du persoligen detta, stod du honom nära och sörjer honom också? Kanske för personlig fråga. Sköt om er kram;-(

Svar: ingen fara att du frågar.
Nej,jag sörjer för Spikes skull och försöker minnas de goda stunderna med daniel.
Starsprinkle

2013-05-06, kl 20:52:25


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0