Dyr medicin

Fuck vad dyrt det är med 'Strattera'.
802:- för 28 piller och jag ska (som det är just nu) ta en om dagen men snart 2 per dag.
You do the math.
Ugh.
Sen mina antidepressiva på det som kostar typ 1200.-
Det är billigt som fan.
Småpengar,sånt jag skiter ut varje gång jag går på dass.
NOT.
 


Fortfarande ingen skillnad i huvudet förresten.
Inga biverkningar heller,som tur är.

I torsdags skulle jag fått veta om jag skulle höja dosen men de verkar ha glömt bort mig trots att jag ringt och påmint dem typ 2 eller 3 ggr nu.
Lämnade nyss ett till meddelande på deras telefonsvarare och frågade varför de glömt mig och att jag måste veta om dosen ska höjas.


Jag är trött...
Massa trött..och seg.
Imorse blev det ett morgonpass på gymmet,det var med tunga trötta steg jag knallade bortåt men det gick helt okey.
Efter det iväg o köpa (svindyr) hundmat o sen hem för att mula i sig lite frukost bestående av knäckebröd,leverpastej och ost.
Nomz.

Till skillnad från förra året när jag var duktig o tränade så läser jag på en hel del nu.
Jag lär mig liksom och försöker ta in diverse saker gällande just träning,viktnedgång och hälsa.
Det är kul och jag är pepp.
Måste försöka komma ihåg hur jävla bra det känns NU när det blir någon dipp för det lär det säkert bli framöver.

Sitter här denna onsdagseftermiddag,dricker kaffe o vejpar.
Måste orka plocka o greja lite här snart.
Katterna hävde omkull en stor växt igår så det blev jord o skärvor i ena hörnet av vardagsrummet.
Skärvorna tog jag upp men vart för lat för att ta bort all jord.
haha.


Tack o hej//HellA
btw,kul video om stereotyper på gymmet:

 



Här kommenterar du:
Skrivet av: anniz

Du kanske redan vet men viktnedgång =
80% mat, 20% träning. Läste/hörde det massa igår.. :P

Svar: ah,det handlar ju om hur mycket man stoppar i sig o hur mkt man gör av med liksom.
Starsprinkle

2014-09-03, kl 15:24:48
Skrivet av: Emmi

Men... Det går väl på högkostnadsskyddet? :P

Svar: jodå men tar ett tag innan man kommer upp i summan pga rabattstegen.
Starsprinkle

2014-09-03, kl 18:32:36
Skrivet av: Charlotte

Men du har väl högkostnadsskydd precis som alla andra eller?

2014-09-03, kl 19:49:31
Skrivet av: Charlotte

Men du har väl högkostandsskydd som alla andra eller? Ett uttag av vardera medicin och sen är det ju gratis….det är väl ändå ganska mkt subvention tycker jag! :-)

Svar: visst har jag det.men så snabbt kommer man inte upp i det.
det är ju som en rabattstege.
nästa gång är det hälften av den summan,nästa gång hälften av det etc etc.
Starsprinkle

2014-09-03, kl 19:51:04
Skrivet av: Charlotte - happylivinghealthy

Näe, max man kan få betala är 2200kr/år sen är det allt gratis!
Du får nog läsa på lite innan du klagar :-)
http://www.apoteket.se/privatpersoner/minasidor/Sidor/hogkostnadsskydd.aspx

Svar: Nope,det stmmer inte.Ta mina antidepp som exempel.de kostar 1400:-
Nästa gång jag skulle hämta ut kostade det hälften av den summan:
och då är vi uppe i 2100.
logiskt sett skulle jag bra betala 100:- till för att vara uppe i skyddet sen men tredje gången fick jag betala 25% av summan.

Kola själv på stegen på länken du skickade.
Starsprinkle

2014-09-03, kl 20:28:12
Skrivet av: Charlotte - happylivinghealthy

Jo fast det beror ju på att man börjar på det steget man slutat innan ---> "Vid varje nytt inköp startar du där du stod vid det förra köpet och klättrar vidare uppåt i trappan."
Nästa gång kommer du alltså betala 25% av beloppet, du tog ju ut såpass billigt att du hamnade under gränsen liksom... Om du fattar hur jag menar?

Svar: njaee,tror ej jag hänger med.
Starsprinkle

2014-09-03, kl 20:45:22
Skrivet av: Linda

Kolla in programmet svett och etikett! Sååå bra!

Svar: tack för tips :)
Starsprinkle

2014-09-03, kl 21:54:41
Skrivet av: Johanna

Väntar forfarande på förklaring till varför du inte skulle vara så öppen på bloggen längre. 😔

Svar: ahh just jävlar ja ..Well..
dels är det svårt pga diverse ovänner och dels är det svårt nu när kidsen växer upp o man knapp får skriva om dem.
Starsprinkle

2014-09-05, kl 19:22:38
Skrivet av: Johanna

Ok! Vad synd! Saknar "gamla" Hella. 😁

Svar: beskriv gärna mer ingående på vad du saknar,om du kan :)Så får vi se om jag kan försöka :)
Starsprinkle

2014-09-06, kl 22:29:31
Skrivet av: Johanna

Tycker på nått vis att du delade med mer av dig själv. Vad som händer i ditt liv. Jag läser bara din blogg pga din ärlighet. Få människor idag som vågar det. Jag själv till exempel. 😳 Kram

Svar: ohh.jag får försöka jobba på det :)
Vet fler med dig som uppskattat min ärlighet genom åren :)
Kram på dig med.
Starsprinkle

2014-09-06, kl 22:33:11


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0