Otrolig respons + blodigt slagsmål.

Vill börja med att säga TACK för alla fina,positiva & stöttande kommentarer.

Både här i bloggen och på Facebook.

Helt överväldigande respons fick vi,jag blev rörd på riktigt!

Trodde ärligt talat att det skulle trilla in fler negativa & dömande kommentarer,men icke.

Och läsarantalet på just det inlägget typ femdubblades!

Lite kul faktiskt :)



Det är lördag och klockan är halv två.

Jag har fortfarande inte riktigt börjat leva efter nattens sömn.

Det tar såååååån tid för mig att vakna till liv.

Ska ta tag i vattenbyte av akvarierna om en stund,brukar komma igång bara jag gör något.

Men ughh,att faktiskt ta tag i saker är inte min starkaste sida.

Har dock blivit ungefär hundra gånger bättre sen jag började med Elvanse,och det är jag SÅ glad och tacksam för.



Igårkväll när Spike var i Örebro,på väg hem från Star (flickvännen) så såg han två killar bråka vid stationen.

Han kollade noga för att se så de inte skojbråkade men det gjorde de tyvärr inte.

Det var kraftiga slag OCH sparkar mot mage,huvud etc,blod och skrik.

Spike var modig nog och ringde 112,berättade vad som hände.

Plötsligt kommer ena killen,alldeles blodig om både nävarna och munnen,fram mot Spike.

Han hade visst hört när han beskrev deras utsėenden.

- "pratar du med polisen?"

- "Ja,det gör jag"

Killen kommer ännu närmare så Spike känner sig orolig och säger tydligt "backa!".

Killen går ÄNNU närmare Spike så Spike höjer tonen i rösten och säger igen "backa,jag har polisen i luren!".

Det var dock SOS operatören han pratade med,som försökte lugna honom och sa att de skulle prata hela tiden tills polisen kommit,alternativt tills Spike kommit med tåget.



Plötsligt kom bussen mot Björkhaga,den andra killen som var med i bråket kliver ombord,varpå killen som var hotfull mot Spike också går på...För att sparka kille 1 i huvudet!

Busschauffören blev skärrad sa Spike,bad dem att gå av bussen flera ggr och till slut gick de ut.

Spikey talade om för chauffören att polisen var på väg.

De fortsatte slåss,till och med när de skulle över övergångsstället vid en mycket trafikerad gata...de slogs där mitt i vägen och bilarna fick stanna.

Jösses!

Jag är så glad att Spike är välbehållen,tänk om idioten hade flugit på honom,tänk om han haft kniv eller annat vapen på sig.

Riktigt ruggigt!

Detta fick mig att verkligen fundera på självförsvar.

Skulle vilja att både jag och barnen lär sig det.

Vi är ju helt hjälplösa om nåt sånt skulle hända,ingen av oss kan något sådant.

Jag fick några tips av Daddy igår och några tips idag av en nätvän.

Men jag tänker på Krav Maga,det vore något.

Taekwondo,karate etc verkar man inte ha lika mycket nytta av.



Nu ska jag greja.

Hej hopp gummisnopp//HellA







Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0