Orkar inte...

Fortfarande ingen julfeeling.
Flera stora kartonger med julprydnader står ouppackade i hallen.
Bar upp det från förrådet för ett tag sedan men har inte pallat ta tag i det.
I förrgår slog det mig att jag glömt sätta upp granen.
Tänkte göra det igår men det blev inte av,idag har det inte heller hänt något så jag sliter faktiskt i det.
Första året ever som vi blir utan gran och jag orkar inte bry mig,jag är så apatisk.
Orkar inte bry mig.
Och arg varenda jäkla dag,det går aldrig över.
Jag orkar snart inte med mig själv.....


God jul.


Här kommenterar du:
Skrivet av: L.

Du är bra ändå! Och en friggin' jäkla bra mamma, med eller utan julgran. Man har såna där perioder i livet, och det ska andra respektera. Ta hand om dig!

Svar: Tack snälla Du!
Men oj vad jag känner mig som en fantastiskt dålig mamma.
Starsprinkle

2017-12-24, kl 16:24:49
Skrivet av: Anonym

Känner igen känslan! Här hemma är det enda julpyntet en skål med julkulor, en kalender och två julblommor - som jag fick av mamma. Jag brukar annars älska att pynta och fixa och har ALLTID gran.
Men ibland kanske det får räcka att man ens finns på julafton? Man får försöka igen nästa år liksom..
Jag tycker i alla fall att du är sjukt badass som grejar att vara ensamstående mamma till två kids som verkar vara ganska, jävla fantastiska. Du har liksom BYGGT de där ungarna! Varsågod världen liksom! Julen borde fira DIG istället för att du ska fira jul.
God jul!
/Ili

Svar: men åh,vilken fin komplimang! Tack! snälla du ❤❤❤
Starsprinkle

2017-12-25, kl 10:29:50
Skrivet av: Anonym

Det finns också anhängare som inte bor i tempel utan arbetar som vanliga människa, men det är bara männen som arbetar eftersom kvinnorna inte får arbeta utan tar hand om hemmet och barnen, för att försörja sig själv och sin familj, men skänker mer än hälften till templet som en slags gåva. Kvinnan ska tjäna mannen.

Svar: ahh på den fronten är det väldigt likt kristendomen,helt galet.
Starsprinkle

2018-01-16, kl 16:01:49
Skrivet av: Anonym

Barnen misshandlades och negligerades

Sandra föddes in i Hare Krishna. Under barndomen bodde hon i ett Hare Krishnakollektiv. Hon och hennes lillasyster hade bara knapphändig kontakt med sina föräldrar under uppväxten. Systrarna visste sällan var mamma och pappa höll hus.

– Jag förstår inte hur mina föräldrar kunde lämna oss vind för våg. Men de var så övertygade att det var rätt enligt tron, säger Sandra.

Sandra menar att de vuxna inte brydde sig om ifall barnen fick mat eller hade varma kläder på vintern. Som en följd av det dras Sandra än idag med ständiga urinvägsinfektioner. Barnen fick göra sin toalettbehov utomhus och när det senare installerades toalett fanns det aldrig papper, de fick torka sig med handen och lite vatten.

Svar: Men åh,stackars barn :( dock tror jag absolut inte det var PÅ GRUND AV att de var hängivna utan att de bara var dumma i huvudet och dåliga människor.
Det finns bra och dåliga i alla religioner.
Starsprinkle

2018-01-16, kl 17:03:03
Skrivet av: Sanna

Saknar blogginlägg 😍😍

Svar: Åh vad gullig du är!
Jag ska verkligen försöka ta tag i det. din kommentar peppade mig.
tänker ibland att det inte spelar någon roll om.jag bloggar men jo ❤
Starsprinkle

2018-01-18, kl 23:11:54
Skrivet av: Anonym

Har du slutat blogga?

Svar: nejdå,det har jag inte.
Ska verkligen försöka ta tag i det. 😊
Starsprinkle

2018-01-19, kl 11:08:07
Skrivet av: Anonym

Hoppas du är ok! Saknar dina inlägg. Men det viktigaste är att du mår bra :) kram trogen följare i Sthlm

Svar: åh,det värmde!
Tack snälla du ❤
jo jag lever,är bara så trött och ganska apatisk.
Starsprinkle

2018-01-24, kl 15:54:11
Skrivet av: Anonym

Saknar dej !!🙄😄

Svar: men åhh,gulliga du.
Tack ❤ det värmer och peppar!
Starsprinkle

2018-01-25, kl 17:09:09
Skrivet av: Emma

Saknar dig och dina inlägg ❤

Svar: åhh,sötfis ❤
Glad jag blir 😚
Starsprinkle

2018-01-27, kl 17:59:40
Skrivet av: Anonym

Bloggaaaaa!

Svar: Jag tänker på det varenda dag men har inte lyckats komma längre ännu...
Starsprinkle

2018-01-31, kl 20:11:06
Skrivet av: Anonym

Saknar din inlägg! Skickar värme och styrka att du snart orkar blogga igen ❤️

Svar: Tack snällis ❤
Jag tänker på att blogga VARENDA dag men har hittills inte kommit längre.
orkar inget.
Starsprinkle

2018-02-02, kl 10:10:57


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback