Som hittat.

När vi var och handlade idag,då jag precis kommit fram till kassan,så ser jag en sedel precis vid fötterna.
Tar upp den lite snyggt,iaf vad jag tyckte var snyggt sen hur det faktiskt såg ut är en annan femma.
"Nice,50 spänn" tänkte jag och höll sedeln lite snyggt gömd i handen.
Men så kollade jag var det var för folk framför mig,det var en äldre man och jag har sån respekt för äldre,under förutsättning att de inte är elakingar.
Jag brottades med mitt eget samvete några sekunder för att sen be om hans uppmärksamhet,frågade om han saknade femtio kronor.
"Jaa,det gör jag,tack".

Haha jösses,jag fick så dåligt samvete över tanken på att behålla den och jag kunde inte släppa tanken på karma.

//HellA


Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback