Häjj!

Man behöver inte röra sig särskilt mycket innan man hunnit bli alldeles svettig.
Det är varmt och kvavt,skulle behövas lite åska minsann och en redig regnskur så det lättade lite.

Trots svett och klibbighet så flängde jag runt här med dammsugaren för en stund sen,inte städat något sen Papi kom i onsdagskväll.
Jag har därmed hunnit få nya husdjur i form av stora dammråttor ;)

Hela helgen har vart......wait for it.....Barnfri!
Dang,det hör inte till det vanliga minsann.
Spike på "Stockholm truck meet" & Leeloo sov över med sin vän hos dennes pappa.
Det har vart så ovanligt tyst här hemma ^^
Vi har dock inte gjort något särskilt för att jag är skittråkig samt har pmdd igen,jättefestligt...not!

Igår lördag klev vi dock upp tidigt för att dra in till Stjärnhusen i Örebro,på kvartersloppis med flatorna.
Älskar,älskar,älskar loppisar <3
Det var rätt många som stod och sålde och jag gjorde några fynd.
Bäst var nog flaskan med "holy water" som jag fann redan vid andra bordet jag kollade,10 spänn var ju givet!
Kattställning,vattenfontän till djuren,uppstoppad pippifågel,gympadojjor till Leeloo,fet Nemi bok,paprikaplanta,tv spel,alvkappa etc etc.
 


Vanligtvis är jag inte ute i solen men på loppisen kunde jag inte direkt undvika den,haha.
Så jag brände nacken och ansiktet,främst panna/horn.
För andra är det nog inte särskilt rött men för mig som är likblek (by choise) är det väldigt rött.
Nästa gång ska jag komma ihåg att smörja in mig,köpte starkt solskydd tidigare idag!
 


Det har gått så jäkla lång tid sedan jag skrev sist så jag kommer inte ihåg hälften av allt som hänt här,haha.
Jag vill göra inlägg _mycket_ oftare men det blir aldrig så,vet inte hur jag ska göra för att komma ihåg/komma till ro för att skriva.
Någon med tips?

Anyhow - jag pysslar mycket med mina växter och odlar allt möjligt,från chili till tamarind typ.
Startade en grupp på Facebook för oss växtälskare i Örebro län så man lättare kan sälja/köpa/byta sticklingar med varandra.
"Sticklingar,skott & växter i Örebro län" heter den om någon läsare här omkring vill joina:)
 


Nu ska jag strax ta ut Megas på kvällskissningen sen börjar det bli dags att krypa till kojs.

Nattinatt//HellA
 
 

Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0