Skolstart!

Så var det måndag och slut på sommarlovet för både Spike och Leeloo.
Jag brukar tycka att loven susar förbi rätt snabbt men denna gången känns det som att det var jättelängesen kidsen var i skolan.

Tittade som vanligt i min Timehop app imorse,så ser jag de här småttingarna. 😀
Visade kidsen och var tvungen att ta en dagsfärsk bild på dem båda för en jämförelse.
På de gamla bilderna var det dags för Spike att börja åk 6 och Leeloo skulle börja på lekis.
Nu idag började Leeloo åk 6,äldst på skolan,jäää!
Och Spikey pluggar vidare på fordonsprogrammet <3



Just ja,det slog mig för litet sedan att jag ALLTID glömmer använda mig av kategoriseringarna här i bloggen,precis alla inlägg läggs under 'vardagen'.
Nu vet jag ju inte om någon ens brukar klicka där men vilket fall som helst så ska jag försöka bättra mig,samt gå igenom så många gamla inlägg jag orkar.

//HellA 


























Här kommenterar du:
Skrivet av: Micke

Hej
Du har blivit bättre med uppdatering nu👍.
Alltid kul att läsa😉
Kram
Micke

Svar: tack <3
Hella Wingstedt

2018-08-21, kl 04:19:29
Skrivet av: Micke

Vart har du Piercing?

Svar: septum,öron,ena bröstvårtan och en i vardera yttre blygdläpp.
Hella Wingstedt

2018-08-25, kl 18:35:13
Skrivet av: Anonym

När kommer inlägget om Spike???

Svar: Bra fråga
måste ta tag i det.
Hella Wingstedt

2018-08-30, kl 09:01:54
Skrivet av: Micke

Uppdatering 😉
Kram

Svar: Det är på G :)
Hella Wingstedt

2018-08-30, kl 22:59:24
Skrivet av: Anna

Råkade hamna på din youtubekanal och måste säga att du har väldigt trevlig röst, mycket behaglig att lyssna på.

Svar: oj,tack vad gulligt av dig <3
Hella Wingstedt

2018-09-03, kl 22:57:13
Skrivet av: Anonym

Du som var så flitig på att blogga förr 😭 just nu blir det lite som att du slutar blogga efter varje inlägg eftersom det går så lång tid emellan. Tycker minsann att det är lite tortyr 😉 du drar ut på mitt lidande....

Svar: haha men aaawww.
Jag har så dåligt samvete för det ska du veta.
Jag tänker på bloggen minst en gång per dag,alltid...men saknar inspo eller är för mentalt trött.
Hella Wingstedt

2018-09-05, kl 19:16:40
Skrivet av: Anonym

Ska du rösta?

Svar: oh ja,givetvis :)
Hella Wingstedt

2018-09-06, kl 20:48:38
Skrivet av: Anonym

Vad röstade du på och varför?

Svar: jag är vänsterpartist för ett jämlikt Sverige utan klassklyftor.
och näääästan allt i deras politik håller jag med om.
Hella Wingstedt

2018-09-10, kl 20:24:43
Skrivet av: Anonym

Tycker du då alltså att folk som kanske pluggat flera år för att få ett bra jobb eller folk som sliter hårt för sina företag eller folk som helt enkelt bara jobbar ska skatta mer för att andra som inte gör det utan kanske går hemma på bidrag ska ha det lika bra som dom? Jag tycker inte att detta är en rättvis retorik...Jag frågar eftersom politik är kul och vi tycker uppenbart olika så det är kul att höra din åsikt 😉

Svar: oj,förlåt för segt svar.
Du får så gärna fråga,tyvärr är jag dock dålig på att formulera mina tankar.
Jag har allt klart i huvudet men i skrift eller tal blir det oftast platt om du förstår.
Jag tycker det känns givet att de med väldigt hög inkomst ska skatta mer.
vi får tänka på vad skatten går till,det är inte bara till de som går på bidrag.
och många som går på bidrag VILL inte göra det,man ska inte vara snabb med att döma.
Hella Wingstedt

2018-09-13, kl 08:58:49
Skrivet av: Anonym

Men det blir ju lite som ett "straff" för de som har kämpat för att få bra utbildningar eller startat företag. Förstår du hur jag menar? Vilken mening är det för dom att plugga, skaffa sig studieskulder och lägga ner en jävla massa tid eller som egen företagare satsa pengar och tid (ett risktagande) som kanske i bästa fall blir någonting bra om man ska skatta en jäkla massa pengar. Vad är deras motivation och belöning för deras slit? Nä jag är säker på att många som går på bidrag säkert vill jobba, men det finns ju även dom som inte vill det. Någon annans slit ska ju inte bidra till det och ja skatt går absolut till mycket, men bara för att man kämpat och lyckats få en bra inkomst så ska man ju inte behöva bli fråntagen en större del av sina pengar för samhällets skull för man har ju trots allt lagt ner sin egen tid för att göra det bra för sig själv och sin familj.

Svar: fast det är ju bara de allra rikaste...
Hella Wingstedt

2018-09-18, kl 10:21:57
Skrivet av: Anonym

Jag har en väninna som är psykiatrisjuksköterska. Hon har gått in och jobbat en massa extra utöver sina 100 % just för att det har behövts. Hennes lön hamnade då runt 100tusen. Hon får inte ens ut hälften. För jävligt tycker jag.

Svar: okej? Vad har detta med det att göra?
Hella Wingstedt

2018-09-19, kl 12:15:08
Skrivet av: Micke

Hej
Snygging allt bra?
Kan du inte uppdatera snart.
Kram fina du.

Svar: Det är på G.
kram på dig med främling :)
Hella Wingstedt

2018-09-20, kl 14:54:59
Skrivet av: Anonym

Du skrev att det bara gällde de allra rikaste...jag tycker inte att en psykiatrisjuksköterska tillhör den kategorin direkt men hon blir ändå drabbad av hög skatt.

Svar: det håller jag med om helt och hållet.
Men alltså,det är inte vänstern som bestämt de skatter vi har nu.
och att din vän skulle ha betalat 50% skatt låter väldigt underligt.
Hella Wingstedt

2018-09-21, kl 00:01:53
Skrivet av: Micke

Kör ett inlägg om sex nu, du som är så grym måste ha massor att diskutera.
Micke

Svar: jo jag har tänkt på det,ska försöka få till ett framöver
Hella Wingstedt

2018-09-23, kl 14:01:53
Skrivet av: Anonym

Nej kanske inte 50%...tror exakt att hon betalar 47% skatt.

Svar: Det var konstigt,vi har väl ändå ca 33% skatt i Sverige.
Hella Wingstedt

2018-09-24, kl 03:52:57
Skrivet av: Micke

Tyvärr blir det statlig skatt på 50% på det typ över 45000kr så att hon skattat 50% på hela summan är inte sant.

2018-09-24, kl 12:24:02
Skrivet av: MIcke

PS tycker du är en spännande kvinna.
Kram från en främling.😉

Svar: oj,det var värst. tack ^^ jag är dock inte ett dugg spännande,haha.
Hella Wingstedt

2018-09-24, kl 12:26:08
Skrivet av: Micke

Om vi någon gång blir singlar så är du helt klart brödet man vill stoppa korven i.😍😉

Svar: hahahahha 🤣😘
Hella Wingstedt

2018-09-24, kl 14:07:05
Skrivet av: Anonym

Beror ju på hur mycket man tjänar.

2018-09-25, kl 08:07:07
Skrivet av: Micke

Hej hopp
Hur är läget?

Svar: trött,död..Du då?
Hella Wingstedt

2018-09-27, kl 14:12:42
Skrivet av: Anonym

Vem är denna Micke är nog frågan.. Följer nyfiket bland kommentarerna.

Svar: haha jag har ingen aning,jag är lika nyfiken som du ^^
Hella Wingstedt

2018-09-27, kl 22:04:39
Skrivet av: Micke

Ja vem är han? Nyfikenheten är rätt spännande.😍

2018-09-28, kl 10:24:48
Skrivet av: Micke

Provar här! Ser bara dom 6 första inläggen på åvanstående inlägg.

Svar: Hmm det var weird
Hella Wingstedt

2018-10-02, kl 09:58:39


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0