Jag badade!

Idag gjorde jag något jag inte gjort sen jag var...oj,12 eller 13 kanske?
Shit,det är över 20 år sedan 😲
Jag badade!
Nu snackar vi utomhus alltså.

Papi's sista semesterdag,så vi åkte först iväg till Go' glass i Hjortkvarn där det blev beslutsångest pga alla fantastiska glassmaker.
Jag fattar inte att jag aldrig vart där innan,det är inte ens långt bort ju.
Minns inte ens vad jag valde men riktigt gott var det,kvalitet!
Härligt att se att de hade tre sorter utan tillsatt socker och en veganglass,håller tummen för fler veganalternativ framöver  :)













När vi avnjutit glassen så tänkte vi kika in i det buddhistiska templet men vi var alla så varma och ville till nån sjö,så det får bli nästa gång.
Dit ska vi dock,helt klart! ❤

Vi hittade en jättemysig badplats med namn passande oss - Dampudden,haha.
Leeloo,Agnes & Papi simmade runt medans jag låg i skuggan på en filt och umgicks med en fluga som vägrade lämna mig ifred.






Sen tyckte Papi att jag skulle komma ned i vattnet,det tyckte inte jag...men för ovanligheten skull så gav jag med mig.
Jag badar ju aldrig,vad sjutton ska jag göra i vattnet? 
Bara knalla runt medans de andra simmar och har kul?
Jag kan ju inte simma ffs.
Anyhow,gick ned med Papi i vattnet och han försökte lära mig hur man bara flyter,liggandes på rygg ni vet.
Shit så jäkla läskigt!
Jag försökte ett bra tag men jag tycker det är så sjukt obehagligt och jag är så rädd,så jag spände mig så pass att jag fick ont i huvudet,haha.
Försökte även med helt vanliga simtag men det är hopplöst,jag har ingen jäkla simultanförmåga.
Det vore så häftigt att kunna simma!
Jag har drömt några ggr att jag kan,så häftig känsla att ta sig fram genom vattnet.
Men å andra sidan har jag drömt betydligt fler gånger att jag drunknar.
Jag vaknar och kan inte andas,precis när jag är på väg att dö där under vattnet.
Ughhhh!
Horribelt!
Men men,efter idag känner jag större vilja till att lära mig.

Nu ska jag ladda kaffebryggaren.
Pöss//HellA





Här kommenterar du:
Skrivet av: Micke

Härlig dag för er🌞
Passa på att träna simning det är aldrig för sent👍
Puss och knull hjärte gull🤣

Svar: haha vem är du?
Hella Wingstedt

2018-07-16, kl 06:41:21
Skrivet av: Cim

Yay! Ni får åka dit fler gånger under sommaren & vara inställda på att ÖVA på simning, så är du mer förberedd. Han får hålla under din mage så att du inte sjunker när du övar simtagen. :)

Svar: Jag vågar inte slappna av och vara vågrät liksom.
får panik.
Hella Wingstedt

2018-07-16, kl 09:14:45
URL: http://vonwowern.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Hur kommer det sig att du inte kan simma? Ovanligt att höra att en svenskfödd ej kan det, då vi har obligatorisk simskola osv. Bara intresserad, menar ej något illa. Vänligen Emy

Svar: Du får så gärna fråga :)
tyvärr började jag skämmas för min kropp väldigt tidigt,inte konstigt med en far som konstant påpekade hur fet jag var. Så jag vågade inte ha på mig baddräkt,skyllde på både det ena och det andra när det var bad i skolan.
Så - jag kan inte simma pga väldigt dåligt självförtroende.
Hella Wingstedt

2018-07-16, kl 18:33:40
Skrivet av: Micke

Hej
Hur är läget? Tycker du är grymt fin och verkar härlig😉.

Svar: tack tack :)
Hella Wingstedt

2018-07-19, kl 08:26:58
Skrivet av: Troiz

Kan själv inte simma så bra som man ska eller bör kunna, tror det hade med att göra att de försökte tvinga mig att dyka och skit i grundskolan och efter det när det var simkoll och sånt så bluffade jag (simmade längs kanten och tog stöd xD) eller så timeade det in att man var sjuk såna dagar. Tänker att så länge jag inte går så långt ut att man behöver simma långa längder så är jag fine xD

Svar: Haha ja jo så kan man resonera. men man vet aldrig när simkunnighet kan behövas 😉
Hella Wingstedt

2018-07-19, kl 17:29:25
Skrivet av: Cim

Fattar att det är läskigt! Men håller M händerna UNDER dig kan du inte sjunka. Lite som att lära sig cykla & nån håller i. :)

Svar: han gör så men jag kaaaaaan inte slappna av.
vet inte hur jag ska lyckas.
Hella Wingstedt

2018-07-21, kl 08:20:00
URL: http://vonwowern.blogg.se
Skrivet av: Anonym

När ska du skriva inlägget om Spike? Du skrev att du påbörjat det 🤔

Svar: Jag vet inte riktigt faktiskt,jag har det påbörjade i ett textdokument.
ska försöööka skriva klart det,måste bara ha känslan/lusten till just det. 😁
Hella Wingstedt

2018-07-22, kl 08:47:27
Skrivet av: Micke

Jag väntar på ett inlägg om sex😜

Svar: Hahaha ^^
Hella Wingstedt

2018-07-22, kl 21:14:29
Skrivet av: Marie

Se till att vara bekväm i vattnet först. Dvs tillbringa mycket tid i vattnet och bli kompis med vattnet. Då kommer du att kunna slappna av så småningom.

Svar: ahh det är en god idé.
Hella Wingstedt

2018-07-28, kl 09:59:47


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback