Abort.

Påbörjade det här inlägget medans jag fortfarande blödde och det är några veckor sen,liten fotnot bara.

 
Jag AVSKYR bindor!
Jag känner mig äcklig,kan inte röra mig normalt och det förbannade blodet följer själva springan för att leta sig ut vid RÖVSPRINGAN!
Gahhh!
Men nu måste jag snällt använda fruntimmersblöjor för jag gjort abort och då får man inte använda tampong,inte bada och inte ha sex.
Funderar på att gå i celibat tills steriliseringen är gjord,haha!
Jag kan knappt använda några preventivmedel pga blodproppar bla bla bla.
Läkaren inne på kvinnokliniken tipsade mig om hormonspiral som alternativ fram tills sterilisering.
Den innehåller inte östrogen (det som kan ge proppar) utan bara gulkroppshormon,vilket lät bra,MEN så har jag (givetvis) läst på om detta och det finns på tok för många kvinnor med negativa erfarenheter av en sådan.
Så - HELL NO!
Då återstår bara kondomer.
Det är ju smidigt kanske du tänker?
Kanske det,jag vet inte riktigt MEN min karl har en ordentlig pjäs mellan benen så de passar inte.
Jag har googlat runt och hittat marknadens största knullgummin,ska beställa hem ett par styckna iaf för att testa.
Håller tummen stenhårt även om vi båda är skeptiska då måtten ändå(!) är för små.
Cheeses!
 

Själva aborten gick bra,mycket lättare än jag var beredd på.
Det var första gången jag gjorde en medicinsk abort.
Först får man svälja en tablett inne på sjukan sen får man med sig några tabletter att ta hemma,om man nu vill göra en hem-abort.
Tidigast ett dygn senare (Max 3 dygn senare) för man upp 4 tabletter i mullerullen.
Blödningen ska börja inom någon timme,har den inte börjat efter 3 timmar tror jag hon sa,så sväljer man två likadana som man förde upp.
Det började blöda som det skulle tur var,och det värkte i magen,ungefär som mensvärk.
Inte så farligt.
Sen ökade blödningen,jäklar anamma vad det blödde.
Ett tag önskade jag att jag hade såna "up & go",för barn ni vet? Särskilt under nätterna för när jag vaknade var det blod både här och där.
Och klumparna,massa supermysiga blodklumpar.
Ujuj,men jag hade tur för jag blödde bara drygt någon vecka om jag inte minns fel.
Man kan blöda i upp mot 4 veckor nämligen.

 
Min mens är,och har alltid vart väldigt oregelbunden,så jag började inte noja förräns efter någon vecka efter den "skulle" ha kommit.
Så började mina bröst ömma som fasen,fick extra mycket finnar & jag började känna mig helt jäkla dum i huvudet.
Det berodde ju på alla hormoner.
Shit vad intensivt de påverkade mig,jag blev ûberkänslig,kände inte igen mig själv,usch.
Anyhow när undersökningen var gjord så visade det sig att jag var gravid i vecka 6 eller 7,efter att jag väntat inne på kvinnokliniken under jourtid.
Precis som på de flesta ställen inom vården så är de underbemannade och kunde inte ge mig en tid,utan de sa att jag var tvungen att komma in under jour.
Wohooo det som är så roligt att vänta....
Har för mig att jag fick sitta där 4 timmar,fyra extremt långa timmar.
Fy fasen.

 
Skönt som sjutton att det är klart nu iaf.
Jag vill aldrig någonsin mer vara gravid!
Just ja,jag håller fortfarande på och tar de där horribla blodförtunnande sprutorna varenda jäkla dag.
De gör så ont!
6 veckor måste jag hålla på,på grund av mitt förflutna.
(När jag var nära att dö pga blodproppar i båda benen som sträckte sig ända upp till midjan,för de dom ej följt mig)
 
Jag längtar ihjäl mig tills jag blivit steriliserad.
Ser inte fram emot själva operationen dock,eller ja,tiden efter när man har ont innan kroppen återhämtat sig.
Måste skaffa piercingsmycken i plast med,måste ju ta ur dem innan OP.
Detta blir första gången man gör hål i mig när jag är sövd,tror jag.
Intressant :)
 
Nu har jag fipplat med detta inlägget länge nog,dags att lägga upp det.
Puss//HellA
 
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: erica

Du måste ju ha vetat att dethär skulle ske? om ni haft oskyddat sex en längre tid

Svar: njae...
det är lite faktorer dock som jag inte tänker gå in på här.
Hella Wingstedt

2018-06-11, kl 11:56:27
Skrivet av: Tant anonym inte feg men blyg

Ja det var ju också ett svar Du gav .. Att ta bort ett barn måste man enligt mig ha starka skäl för att genomföra Det är ett liv det kommer man aldrig ifrån Han med de enorma könsorganen skulle ju kunna låta kastrera sig Betydligt enklare för mannen råkar jag veta men han är väl bara stor utanpå kanske och jo fostret är en mänsklig liten varelse vad du än ursäktar dig med

Svar: fast jag struntar till 100% i din åsikt.
Det är inget barn.
Och du är för övrigt inte blyg,bara feg.
Hella Wingstedt

2018-06-12, kl 20:23:56
Skrivet av: C

Fri abort finns av en anledning. Det är ingen annans jävla business varför ni (du) valde att genomgå det. Stå på dig Hella ❤ Hoppas steriliseringen går bra!

Svar: WORD!!!
Tack ❤
Hella Wingstedt

2018-06-12, kl 21:59:20
Skrivet av: Troiz

Du gjorde det som var rätt för DIG och ingen annan, och det är det viktigaste :) Hoppas du slipper mer krångel och att steriliseringen går bra för dig :D

Svar: men precis! tack snällis <3
Hella Wingstedt

2018-06-13, kl 14:20:22
Skrivet av: Charlotte

Varför måste just abort vara en fråga där man ska tvinga på sina egna åsikter på andra?!?! Låt Hella göra en abort om hon vill, gör inte en abort om du inte vill - så enkelt!

Svar: Tack <3
och vet du,lustigt nog skrev den fega tanten en kommentar tidigare (innan den) att det var tur jag hjort abort.
bestäm dig liksom,haha!
Hella Wingstedt

2018-06-18, kl 16:18:55
Skrivet av: Anonym

Rätt gjort av dig om det känns bra för dig med det valet. Har själv fått göra det valet ett par gånger. Alla har ju inte supersvårt att blir gravida och preventivmedel fungerar ju inte för alla liksom av flertalet orsaker.

Svar: Men exakt!
jag har med gjort abort några ggr nu.
Hella Wingstedt

2018-06-19, kl 18:02:46
Skrivet av: anonymsanningssägare

Bäst för barnets skull som skedde såna som Hella och den knubbiga Pappi med jätte-tasken ska inga barn ha ..Ni är varken mogna eller lämpade Att avbryta ett liv som man ju gör vid en abort är ALDRIG okej
Absolut inget preventivmedel ! Sedan är det en oerhört onödig utgift för oss skattebetalare …. Pilla med Era piercingar och skaffa plast man häpnar att ni inte skäms ni har ju
barn ikring Er om än stora så



Svar: wow,du älskar verkligen att hata mig. puss på dig du anonyma tönt.
Hella Wingstedt

2018-06-19, kl 22:16:54
Skrivet av: Kim

https://nyheter24.se/noje/786406-zara-larsson-till-alla-killar-som-sager-att-er-kk-ar-for-stor

Svar: vet ^^
har haft diskussion på FB om ämnet.
det handlar dock om komfort också,som en kompis sa "jag kan nog få på mig min sons strumpor men det lär inte vara bekvämt"
Hella Wingstedt

2018-06-20, kl 16:09:27
Skrivet av: Anonym

Till anonymsanningssägare

Ehum. Hur dyrt blir det för skattebetalarna om man väljer att behålla ett barn som man av olika orsaker ej vill ha?

Dyrare för samhället i form av psykatrivård och socialinsatser både för barn och föräldrar... barnbidrag ca 16000×16... osv osv.

Svar: eller hur!
Hella Wingstedt

2018-06-20, kl 22:05:26
Skrivet av: anonym

Helt rätt det blir ännu dyrare om de behåller det oönskade barnet …men barnen kan adopteras av barnlösa De här så att säga för samhället och skattebetalarna totalt tärande individerna borde man se till att kastrera kemiskt för en sådan karlakarl vågar väl inte detta simpla ingrepp ? De har råd med tatueringar piercingar osv då kan de betala hela kostnaden för abort synd om alla som verkligen vill ha barn och så ska de inte få hjälpen men dessa ska ha det - FEL Hon vill ju inte ens jobba som jag förstått det hela bara kräva och gå på om du avskyr blöjor så försätt dig inte i denna situation ..

Svar: wow vilken liten feg varelse du är.
Så stor bakom en skärm.
kom hem till mig så kan vi snacka öga mot öga istället,du är välkommen!
du lever helt i en egenskapad bubbla av dina egna sanningar.
Hella Wingstedt

2018-06-21, kl 20:49:17
Skrivet av: Anonym

Skit i bad alla tycker, du är grym.
Hur funkar det med sex om han är så stor?

Svar: Haha tack <3
well ibland kan jag få ont i äggstockarna/magen.
Hella Wingstedt

2018-06-21, kl 21:27:37
Skrivet av: Anonym

Hej

Svar: häjj
Hella Wingstedt

2018-06-21, kl 22:04:33
Skrivet av: Anonym

Vad tycker du om för sex?

Svar: oj,det varierar beroende på humör men hårdare tag i allmänhet 😉
Hella Wingstedt

2018-06-22, kl 07:55:47
Skrivet av: anonym

Komma hem till dej uteslutet Har tyvärr inte tiden Du ska veta jag har jobb familj och djur att ta hand om det sorgliga med dig är att du tror det är okej att Du en 40? årig kvinna bara går hemma och lyxar .. Lite ångest kan alla få detta att göra abort i stället för att skydda sig vid oskyddad sex är klart ångest framkallande Om du jobbar mår du bättre på alla plan och har inte tid må dåligt Försök tänk om du är ju inte så gammal att du ska va hemma permanent

Svar: nummer 1: gå en svenskakurs så du lär dig skriva ordentligt då det är svårt att läsa hur du skriver.
nummer 2: jag tycker synd om dig.
Hella Wingstedt

2018-06-22, kl 10:11:30
Skrivet av: anonym

Det är dej det är synd om dock beklagansvärt du inte kan läsa och förstå Du ligger samhället till last så duktig som du är måtte du väl klara att försörja dig själv Jag klarar jobb svenska och försörjning har du nånsin jobbat ??

Svar: Jag har jobbat på din mamma.
Hella Wingstedt

2018-06-23, kl 00:10:00
Skrivet av: Anonym

Uppdatera bloggen oftare.
Du är grym

Svar: ska försöka :D
Hella Wingstedt

2018-06-23, kl 09:32:56
Skrivet av: Anonym

Hårdare tag vid knull är grymt.
Du är grym😍

Svar: Haha tack ;)
Hella Wingstedt

2018-06-23, kl 10:15:39
Skrivet av: Anonym

Har du piercing i fiffi och bröst😉

Svar: jajemensan
Hella Wingstedt

2018-06-23, kl 15:06:45
Skrivet av: anonymsanningssägare

Du ligger samhället till last. Vuxen och myndig innebär både skyldigheter och rättigheter Så duktig som Du är måtte du väl klara att försörja dig själv Jag klarar jobb och försörjning har du nånsin jobbat ?? Jag är lika svensk som Du är och ställde en rak fråga har du nånsin jobbat ? Själv har jag en akademisk examen både jag och mannen min jobbar trots tonårsbarn Det är som sagt synd om dej och djupt tragiskt om du inte förstår mitt budskap Livet är kort GÖR OM GÖR RÄTT … Sen kanske Du ska ta en kurs i svenska och sedan läsa på om vett och etikett etik och moral lycka till Hoppas du förstår

Svar: jaaaa det är nog därför jag knappt förstår vad du skriver,du är helt enkelt för högt utbildad.
HURRA vad du är BRAAAA!
Hella Wingstedt

2018-06-23, kl 15:48:57
Skrivet av: Anonym

Tycker du ska skriva mer om sex om det är ok för pappi.

Svar: Det är nog okej med honom meeeen det finns inte så mkt att skriva om,haha.
Hella Wingstedt

2018-06-24, kl 10:58:30
Skrivet av: Micke

Alltid kul att prata om sex, vad man tycker om och vad folk provat.

Svar: oh ja,sex är ett av de bästa ämnena utan tvekan.
Hella Wingstedt

2018-06-24, kl 17:38:37
Skrivet av: Anonym

Ja mer sex!!!! Då lär anonym sanningssägare trilla av stolen 😂 ...Jag begriper knappt heller vad hon hon skriver, inga punkter eller komman, så man är ju helt andfådd när man läst klart 😂

Svar: Hahaha ja verkligen.
åh men du förstår,hon har akademisk utbildning så det är bara vi som är för lågt utbildade. 😉
Hella Wingstedt

2018-06-24, kl 22:08:23
Skrivet av: Micke

Jag tycker om det mesta inom sex. Och älskar att prata om det. Svara med på frågor om du vill fråga något snuskigt😉

Svar: agree! Well jag vet inte vem du är så svårt med frågor då.
Hella Wingstedt

2018-06-25, kl 09:45:09
Skrivet av: Micke

Kör en uppdatering så man har något roligt att läsa🤪

Svar: Haha ahh,jag har tänkt skriva men vet inte riktigt om vad.
Hella Wingstedt

2018-06-26, kl 16:12:24
Skrivet av: Micke

Kör något om sex. Så ställer vi frågor och svar😜

Svar: God idé.
Hella Wingstedt

2018-06-26, kl 22:11:09
Skrivet av: anonym trött på slöseri

Sätt in Levonova spiralen innehåller bara gulkropps och inga farliga Synd att ni inte är så jämnlika en sterelisering för en man är betydligt enklare än för kvinnan men tyvärr är mannen ofta feg o rädd
mannen tas in på dag kirurg hem efter ingreppet jobbar dagen efter men din man kanske måste sjuksrivas 1 vecka Ynkedom hur du hanteras och än en gång skaffa ett eget jobb så du inte behöver ligga samhället till ...DU kan säkert få jobb och slippa leva på oss Varmt Lycka till stackars människa <3

Svar: Tack för dina varma kärleksfulla lyckönskningar.
Jag önskar dig detsamma du ledsamma människa.
Hella Wingstedt

2018-06-27, kl 00:28:34
Skrivet av: Empatisk

Hmm... Nu börjar jag tvivla på min masterexamen, man kanske måste upp på forskarnivå för att komma upp till anonyms akademiska utbildningsnivå och förstå det skriva språket utan punkter och komman. Jag tycker verkligen inte om när man hoppar på människor som man anser ”ligger samhället till last”. Säger man det till en människa med annan långvarig sjukdomsbild också? Psykisk ohälsa är också en sjukdom god som någon, även om både empati och förståelse för den helt verkar saknas hos endel människor, trots akademisk examen. Det är ju synd att dendär examen inte kan hjälpa till allt här i livet 😉
Fortsätt å kämpa på Hella, å jag hoppas inte du tar åt dig allt för mycket av vad människor skriver åt dig ❤️ Jag tycker du är grym! Men du har slarvat lite med bloggandet på sistone, så skärpning där 😉

Svar: Åh vilken fin kommentar ❤
tack!
Haha jag veeeet *skäms*
Måste bättra mig!
Hella Wingstedt

2018-06-27, kl 21:12:06
Skrivet av: anonym trött

Att år efter år fega ur och inte skaffa utbildning och jobb. Det är ingen diagnos. Ingen sjukdom ! Man kan trots " Psykisk ohälsa " skaffa sig ett yrke och iaf slippa den ångesten att inte vara självförsörjande .Skyddar man sig mot oönskad graviditet slipper man abort ångesten också och som sagt det finns spiral Levonova då slipper Du blöda alls Ta tag i ditt liv det är Du värd. Min yrkeskår är inte känd för att skriva väl men de flesta normalbegåvade brukar förstå både text och forskningsresultat är Lycka till för din egen skull .Ett bättre självförtroende får du garanterat som bonus . Kanske bättre sex också det hör ju till livets goda

Svar: Du vet verkligen inte mycket om psykisk ohälsa.
Hella Wingstedt

2018-06-28, kl 12:33:37
Skrivet av:

På riktigt?! Vad är det där för skum människa? Människan måste ju må sjukt dåligt som stör sig så in i helvete på er? Sorgligt....förresten vad var det som hände Spike? Såvida det inte är känsligt för honom så kanske du kan skriva ett inlägg om det :).

Svar: mhmm,så inåt!

Jag håller på med ett inlägg om just det faktiskt ;)
Hella Wingstedt

2018-06-28, kl 23:48:17
Skrivet av: Sandra

Alltså nu blev till och med jag förbannad. Jag har till och med sjukersättning pga mina psykiska sjukdomar. Det finns dom med psykisk ohälsa som faktiskt mår bättre av att arbeta. Jag önskar och ber varje dag om ett magiskt piller som gör att jag kan arbeta och dra in en inkomst till familjen. Nu kan jag inte det och många med mig. Men att dra en harang om att alla med psykisk ohälsa kan ta ett jobb!..... va fan.
Välkommen att observera min vardag på plats ett par dagar så har du nog snart ändrat uppfattning.

Svar: precis!
denna människan vet inte ett dugg,hon lever i en bubbla med sin egen version av sanningar.
Jag pallar inte ens förklara för henne för hon kommer ändå vägra ta till sig faktan.
min högsta jäkla dröm är att kunna arbeta liksom.
Hella Wingstedt

2018-06-29, kl 14:35:32
Skrivet av: Micke

Japp dax för uppdatering 🤪
Kör på knull och hård sex👉👌
Kram

Svar: haha ska försöka ^^
inte idag dock,är låg.
Hella Wingstedt

2018-06-30, kl 14:50:36


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0