Glasögonorm

Äntligen har jag gjort en synundersökning!
Jag har sett dåligt i många år och nu de senaste åren har det bara blivit värre och värre.
Jag tänkte inte direkt på det förräns Spike sa att jag hade mobilen typ i själva ansiktet när jag försökte läsa nåt på skärmen.
Varenda dag svider det i ögonen,det är suddigt och ögonen är sådär trötta som de är när man nyss vaknat på morgonen ni vet?
Riktigt jobbigt faktiskt.
Senast jag kollade synen var hos skolsköterskan i årskurs 4 tror jag,läste bokstäverna på den upplysta tavlan.
Det var ju ett litet tag sedan,sisådär runt 20 år tillbaka i tiden.

Så det var lite spännande att göra en riktig undersökning med maskiner och hela baletten.
Trycket i ögonen var bra men synen var det värre med,och vänstra ögat ser jag mycket sämre med än det högra.
Brytningsfel har jag för mig hon sa att det kallas.
Jag ser dåligt både på håll och nära,festligt värre.
Ska hämta mina brillor den 9e,sen ska det bli intressant att se hur lång tid det tar att vänja sig vid att ha dem på sig hela tiden.
Tur jag är snygg i glasögon ^^
Önskar SÅ att vi hade haft råd med reflex & repbehandling,men det går inte att trolla fram pengar.

Oh well.
Nu ska jag titta vidare på "Tau" och försöka skingra tankarna,är deppig och bara blä.

//HellA





Här kommenterar du:
Skrivet av: Troiz

Du kommer att gå från grumlig youtubevideo till stor tv i HDformat när du fått glasögonen :D

Svar: haha jag tror dig
Hella Wingstedt

2018-07-02, kl 00:41:22
Skrivet av: en annan glasögonorm

När du väl vänjer dig vid att se kommer du automatisk välja att ha glasögonen på dig. Jag trodde aldrig att jag skulle vänja mig,men det gick fort för ögonen att bli bortskämda 😁

Svar: ahh jag förstår det ^^
Hella Wingstedt

2018-07-03, kl 11:24:44
Skrivet av: Micke

Du blir grym i glasögon. Glasögon orm🤪

Svar: Haha tack :*
Hella Wingstedt

2018-07-04, kl 17:26:57
Skrivet av: Micke

Du blev snygg i glasögon👍
Kan du inte uppdatera bloggen igen.
Kram

Svar: Tack tack <3
Jo jag har tänkt det,är bara så fantastiskt trött och omotiverad.
Men det kommer.
Hella Wingstedt

2018-07-11, kl 17:36:34


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback