Nytt!

Igår gjorde Papi sin sista dag som vaktmästare på norra kyrkogården i Örebro.
Tråkigt nog så var det ju bara säsongsjobb,han har verkligen trivts jättebra där.
Men nu veckan som kommer så börjar han som personlig assistent,spännande!
Han fick jobbet direkt när intervjun var över,de behövde inte ens fundera.
Han är grym!

Och på tal om att börja med något nytt så ska Leeloo börja spela innebandy.
Så idag var vi iväg och köpte klubba.
Hon har vart med ett par gånger för att prova på och det var visst jättekul :)
Kostar ju så jäkla mycket pengar så jag har påmint henne om att hon inte kan sluta om hon plötsligt skulle få för sig att vilja det.
No way José!
Har inte råd med det.
Plus att hon snart fyller år,och Papi fyller år den 31a.
Massa utgifter. 😟
Och Papi får första lönen från nya jobbet månaden efter,så jag vet inte hur allt ska gå ihop.
Får försöka sälja av massa prylar här hemma,vet inte hur vi ska kunna betala hyra,el & alla andra räkningar annars.
Blargh till ekonomi!

Dödstrött tant ska sova nu
Nattinatt//HellA









Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Får han ingen slutlön från vaktmästarjobbet eller så? :/ Pengar är skräp, eller ja, avsaknaden av pengar är skräp, tyvärr 😐

Svar: Jag vet inte riktigt vad slutlön innebär?
Hella Wingstedt

2018-10-21, kl 20:09:16
Skrivet av: Pia anonym

Tänk om Du också skulle ta dej i kragen och söka jobb de söker personliga assistenter och så kunnig som du är på precis allt måste du vara som klippt o skuren Klart han får slutlön o semesterersättning klart dottern borde få fortsätta med sin sport

Svar: hahaha och DÄR kom en härligt positiv och stärkande kommentar från dig igen.
sluta läsa min blogg.
Hella Wingstedt

2018-10-22, kl 12:46:30
Skrivet av: Micke

Jag tycker du är grym eller åtminstone halv grym😉
Hoppas det löser sig för er.
Tror jag beundrar dig för att vi är så olika😘. Trodde du var mer öppen när det gäller att prata om sex men du är cool ändå🤪.
Kram från en som tycker du är grymt sexig❤️. //Micke

Svar: Haha hallå där främling :)
tack <3
jag är väldigt öppen MEN eftersom jag vet att flera av min sons vänner etc läser här imellanåt så blir det lite svårt.
Hella Wingstedt

2018-10-22, kl 14:59:10
Skrivet av: Anonym

Slutlön innebär utbetalning av intjänad semester/övertid/mertid som man tjänat in under sin anställningstid. Var han timanställd eller månadsanställd? Om han var månadsanställd brukar slutlön utbetalas månaden efter man avslutat sin tjänst. Så kolla upp det med arbetsgivaren :)

Svar: ahaa I see,tack!
Han var månadsanställd MEN de sa redan i början att ev innestående semester inte fås i pengar.
Hella Wingstedt

2018-10-23, kl 09:14:40
Skrivet av: Micke

Ok då för står jag👍
Finns det något annat forum där det är ok för dig?
Kram
Micke

Svar: det finns ju ett community för oss lite skruvade ^^
Hella Wingstedt

2018-10-23, kl 19:31:32
Skrivet av: Anonym

Har han haft någon semester under anställningen? Om inte så får han den på slutlön. Man måste vid anställnings upphörande betala ut ej uttagna semesterdagar i pengar :) sen att man inte kan välja att ta pengar istället för semesterdagar under anställningen är en annan sak, men upphör anställningen och man inte tagit alla semesterdagar man tjänat så får man dom i pengar :)

Svar: ahh han var tvungen att ta semester,det är deras regler.
Hella Wingstedt

2018-10-24, kl 18:22:08
Skrivet av: Micke

Vad är det då ?
och hur hittar jag dig där?
Kram

Svar: Maila mig.
[email protected]
Hella Wingstedt

2018-10-25, kl 19:17:56
Skrivet av: Micke

Mailat👍

Svar: kikar sen :)
Hella Wingstedt

2018-10-27, kl 17:14:28
Skrivet av: Anonym

Att jobba som personlig assistent är rätt soft om jag bara får flika in ;-) Tror ärligt att du skulle passa som det.

Jag har socialfobi, har ofta ångest och panikattacker mm. Fick barn tidigt och har endast gått grundskola. Aldrig jobbat. Nu är jag 30 och började jobba timmar som personlig assistent i mars åt en med CP-skada. Hen har inget tal så jag behöver inte anstränga mig att vara social, så så det blir framtvingat och krystat.

Vi brukar ta promenader, ibland ta en fika. Men oftast är vi hemma. Hen bor fortfarande hemma hos sina föräldrar och jag jobbar i hens hem när föräldrarna inte är hemma. När dom kommer hem så berättar jag hur dagen varit och sen åker jag hem. Så som sagt, inte mycket personlig kontakt med andra = skit bra för mig som inte tål folk 😜

Hoppas det ordnar sig för er.


Så det är inte så mycket social på det viset ;-)

Svar: tack för input <3
Hella Wingstedt

2018-12-02, kl 22:02:35


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0