Fogden...

När jag var ung och dum,samt inte tänkte längre än näsan räckte så hamnade jag hos Kronofogden.
Det hela började med en tandläkarräkning som jag inte kunde betala,den gick till inkasso sen vidare till fogden.
Jag kunde inte bry mig mindre och drog på mig fler skulder,hur jäkla korkat som helst och jag förvånas själv över hur otroligt dum i huvudet jag var.
Tänk om jag kunde träffa den 18 åriga Hella,då skulle jag örfila mig själv och försöka trycka in lite vett innanför pannbenet.
Men det är ganska omöjligt dessvärre så det är mest bara att "gilla läget".

Förra veckan tyckte jag att summan på ett sparkonto var mindre än senast jag kollade.
Jag gick in på själva kontot och ja,mycket riktigt.
Ser att Fogden brutalt tagit de pengar jag kämpat med att spara ihop ända sedan september.
8493:- poff,borta!
Det är jäkligt mycket pengar för oss.
Pengarna som var till för oförutsedda utgifter,typ ifall bilen skulle avlida.
Och även pengarna som skulle användas så vi kunde hitta på något i sommar.
Men det går inte nu.
Vi får nöja oss med att åka in till Örebro och ta varsin glass typ.
Det är surt som fan MEN jag vet att jag får skylla mig själv,så enkelt är det.
Blev bara så paff då de aldrig tagit något innan,ofs så har det aldrig funnits något att ta pga pissig ekonomi.
Jag ringde upp dem och frågade varför de inte sagt något etc varpå kvinnan i andra änden av luren sa att de skickade brevet samma dag.
Sen att det inte ens är mina intjänade pengar spelade ingen som helst roll,eftersom de var på mitt konto så anses jag vara ägaren trots att det är Papi som jobbat ihop dem.
Festligt festligt.
Förbannade pengar,de kan verkligen göra en både hur glad som helst och hur deprimerad som helst.

Sug min knätofs//HellA
 



 

Här kommenterar du:
Skrivet av: L.

Fan vad surt! :( men vadå, har du haft skulder på avbetalning & så bara "poff", så tar dom en större summa helt plötsligt? Får man ens göra så?

Svar: nej nej,man får inte betala av hos fogden. antingen betalar man allt rakt av eller så är det utmätning som gäller.
Hella Wingstedt

2019-03-27, kl 21:28:27
Skrivet av: Anonym

Man ju både få uppskov och en återbetalningsplan. Det där får du nog kolla upp bättre innan du avfärdar det ;)

En fråga, varför spårade ni på ett konto i ditt namn om det var han som tjänat in pengarna? Vet inte var du får pengar ifrån, men både fk och soc kan väl opponera sig om dom ser att man har sparpengar.

Svar: har redan kollat upp det och nej det går inte i mitt/vårt fall tyvärr men tack för tipset :)
mina pengar kommer från FK btw.
De pengarna var på ett av mina konton för att det är jag som har hand om vår ekonomi.
Hella Wingstedt

2019-03-28, kl 09:25:20
Skrivet av: Anonym

Man KAN...
Och sparade... ska det stå.
Jävla telefon 😡

Svar: lugnt ;) jag förstod ^^
Hella Wingstedt

2019-03-28, kl 09:26:58
Skrivet av: Anonym

Skuldsanering?

Svar: har tänkt på det typ hundra ggr men inte kommit längre.
Hella Wingstedt

2019-03-30, kl 17:29:35


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0