Mansondust,inneboende & grattande.

I fredags träffade jag min fina vän Cim (Mansondust).
Hon är en av mina äldsta vänner,lärde känna varandra när vi var små 16 åringar efter att hon snott mitt mobilnummer från Romppans mobil,haha.
Det var alltså omkring 23 år sedan. 😮
Det var kostsamt att hålla kontakten förr,när man hade kontantkort och det var svindyrt med sms t.ex,vilket var sättet vi 'pratade'.
Ett enda sms kostade typ 1,50:- och det blev ett X antal per dag,tills pengarna på kortet var slut & vi fick vänta tills vi hade råd att fylla på.
Haha,vilka tider 😉
Senast vi sågs var när jag köpte en lurvig jacka av henne för kanske 15 år sedan,daaamn!
Ändå bor vi bara ca 6 mil ifrån varandra.
Det var kul att få se hur de bor irl och få träffa nästan alla kids,fröken Star var dock inte hemma men henne har jag ju träffat massa ggr 😉
Varsågoda,the very first selfie of Mansondust & Starsprinkle together.


Anyhow,i fredags som sagt så tog vi en liten 'mini roadtrip' till Cim,ihop med flatorna för att lämna två marsvin.
Och strax innan det mötte vi upp fina Melissa (mitt ex Roberts ex) + karl för att lämna av en bjässe till kanin.
Efter det drog vi till Ica vid Eurostop i Örebro,hade faktiskt aldrig vart där innan.
Hittade en jättestor fin enhörning som ville följa med mig hem men jag hade inte råd.



What else,hmm..
Jo,har fått två nya tillfälligt inneboende.
Katterna Kenneth & Blixten.
Det är flatornas katter som vi har här medans de försöker klura ut vad sjutton lilla Pim är allergisk mot.
Kenneth bodde här tillfälligt för några år sedan men för Blixten är denna miljön främmande.
Det går bra dock,utöver lite fräsande och morrande så anpassar de sig och våra 4 katter ger dem utrymme.
Igor blev jätteglad när de kom hit för han & Blixten är typ bästa vänner ❤

Igår var vi bort till flatorna för att gratta dem båda i efterskott.
Jossi blev nyss 25 och Hanna blev 29.
Lilla Hannapanna som jag känt sedan hon var runt 9 år gammal,tänk att vi blev bästa vänner,så glad jag är över det.
Och Jossi var 18 när vi lärde känna varandra,känns som ett par år sen bara,galet!
De bjöd på supersmaskig smörgåstårta och raw food bakelser,omnomnom.
Jag är inget fan av raw food alls men bakelserna var rätt okej trots allt.
Papi har tillagat raw food flertalet gånger men nej,jag verkar inte vänja mig.
Papi & Jossi tycker likadant om väldigt mycket,så jag säger att hon är hans lesbiska fru 😉

Nu ska jag fortsätta med diverse här hemma denna måndagsförmiddag.

Pöss//HellA











Här kommenterar du:
Skrivet av: Micke

Låter som du haft en grym helg.
Kram
Micke

Svar: Det var en rätt bra helg :)
Hella Wingstedt

2018-10-08, kl 16:07:37
Skrivet av: Anonym

Du får hinta lite mer om enhörningen så ska du se att den kan dyka upp i julklapp till dig :D

Svar: haha,det tror jag inte.
Hella Wingstedt

2018-10-11, kl 16:14:50


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0